arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

نیکزاد : قيمت آپارتمانها هر روز رصد مي‌شود

وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه هر روز قيمت آپارتمانها رصد مي‌شود، گفت: تاكنون قيمت سيمان، آهن و دستمزدها اضافه نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه هر روز قيمت آپارتمانها رصد مي‌شود، گفت: تاكنون قيمت سيمان، آهن و دستمزدها اضافه نشده است.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از ایسنا،‌ مهندس علي نيكزاد در حاشيه مراسم افتتاحيه سيزدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه با بيان اينكه زمين، تسهيلات، خدمات فني - مهندسي، دستمزد و مصالح پنج مولفه تاثيرگذار در قيمت مسكن هستند، در ادامه به خبرنگاران، گفت: در بحث مسكن مهر زمين كه در اختيار ما است و ما آن را رايگان تحويل خواهيم داد، خدمات فني مهندسي نيز به همين شكل خواهد بود و تسهيلات نيز همان تسهيلات 20 ، 25 و 22 ميليون توماني با همان سياست فعلي داده خواهد شد.

وي با بيان اينكه قيمت مصالح را نيز به غير از دو سه قلم، وزارت صنايع و بازرگاني به شكل خوبي مديريت كرده‌اند، ‌ادامه داد: آن دو سه قلم مصالح نيز يا بايد خود را تطبيق داده يا بهره‌وري را بالا ببرند و از انرژي جايگزين استفاده كنند يا به ناچار از گردونه رقابت خارج مي‌شوند.

او افزود: ميزان دستمزدها نيز بستگي به سطح عمومي زندگي دارد و اگر حمل و نقل دروني و بيروني و اقلام و مايحتاج عمومي مردم افزايش قابل توجهي پيدا كند دستمزد تكنسينها، مهندسين، كارگران، بناها، معماران و ...، نيز افزايش پيدا مي‌كند اما تاكنون اين كار بسيار بزرگ(هدفمند كردن يارانه‌ها) به صورت مناسبي مديريت شده است.

نيكزاد در ادامه با بيان اينكه هر روز در رياست جمهوري قانون اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها از طريق تعداد قابل توجهي اعضاي دولت، دكتر رحيمي و رييس جمهوري رصد مي‌شود، افزود: اگر يك جايي ببينند بر مردم فشار مي‌آيد آن را بررسي مي‌كنند.

وي افزود: اگر اين شرايط با همين منوال پيش برود و سطح زندگي مردم نيزافزايش پيدا نكند به يك عدد معقولي مي‌رسد و ما با سياست گذشته مي‌توانيم با سود كمتر انبوه بسازيم.

نيکزاد در ادامه با بيان اينكه هدف از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تغيير رفتار مصرفي در ميان مردم است، افزود: اگر بنا باشد در ميزان مصرف تغييري نداشته باشيم، پس به اهداف اجراي اين قانون نمي‌رسيم.

وي افزود: با بررسي ميزان مصرف انرژي در آجر به اين نتيجه رسيده‌ايم که توليد اين محصول انرژي‌بر است؛ بنابراين مقرر شد که تسهيلاتي از طريق وزارت صنايع و معادن به اين توليدکنندگان اختصاص يابد ضمن اينكه در جلسه‌اي رييس جمهوري به وزير نفت دستور دادند که تا شعاع 50 کيلومتري به توليدکنندگان آجر، گاز برسانند تا آنها از مصرف انرژي ارزاني به نام ازت به مصرف گاز برسند.

نيکزاد با بيان اينکه اين موضوع براي ديگر توليدکنندگان مصالح ساختماني مانند سراميک نيز اجرا مي‌شود، افزود: براساس دستورالعمل دولت، مقرر شده است که به اين گروه از توليدکنندگان تسهيلات بدهند تا آنها در مدت کوتاهي بهره‌وري خود را افزايش دهند تا توليدشان توجيه‌دار شود، در غير اين صورت از بازار حذف خواهند شد.

نظرات بینندگان