arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد: کار پليس جز عاشقي و محبت به مردم نيست

رييس‌جمهور تصريح كرد: اميدواريم بودجه‌ دولت به درستي و بدون آن‌كه چارچوب آن تغيير كند بيرون بيايد و بتوانيم شبكه‌ جاده‌اي كشور را در برنامه پنجم ارتقا دهيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور تصريح كرد: اميدواريم بودجه‌ دولت به درستي و بدون آن‌كه چارچوب آن تغيير كند بيرون بيايد و بتوانيم شبكه‌ جاده‌اي كشور را در برنامه پنجم ارتقا دهيم.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز سه‌شنبه در ششمين همايش سراسري مديران پليس ترافيك كشور با تشكر از مديران پليس ترافيك كشور و اقداماتي كه راهوران ناجا انجام داده‌اند، اظهار كرد: همه انسان‌ها دوست دارند كه آرامش داشته باشند و از زندگي لذت ببرند و علاقه‌مند هستند كه سعادتمند شوند، اما از بين همه انسان‌ها عده‌اي نيز هستند كه آرامش، امنيت و سعادت خود را در آرامش، سعادت و امنيت ديگران جست‌وجو مي‌كنند و اينها انسان‌هاي متعالي هستند؛ چرا كه شادي خود را در شادي مردم جست‌وجو مي‌كنند. از شادي خود عبور مي‌كنند كه ديگران را به شادي و امنيت برسانند و اينها در واقع انسان‌هاي متعالي هستند.

وي با بيان اين‌كه در هر جامعه‌اي كساني هستند كه نگاهشان به جامعه و ديگران اين‌گونه است، گفت: از جمله اين افراد، پليس است. كار پليس جز عاشقي، محبت و علاقه به مردم نيست. در تعطيلات همه خوشحال هستند، مسافرت مي‌روند و تازه در آن موقع اوج فعاليت‌هاي پليس و راهور آغاز مي‌شود.

احمدي‌نژاد با تشكر از اقداماتي كه انجام شده، به ارقام ارايه شده از سوي احمدي‌مقدم و مومني در كاهش تلفات جاده‌اي اشاره كرد و گفت: اين اقدامات جز با فداكاري، تلاش و توكل به خداوند صورت نمي‌گيرد. يك عده در واقع فداكاري كردند كه اين اتفاقات بيفتد. سال گذشته ما از خانواده‌ راهوري تجليل كرديم كه در جاده مورد اصابت قرار گرفته بود.

رييس‌جمهور گفت: درست است برخي از جاده‌ها دوطرفه شده و امكانات افزايش پيدا كرده اما اعتقاد دارم بيشترين بار اين موفقيت بزرگ بر دوش نيروي انتظامي و ماموران عزيز راهور بوده است.

وي ادامه داد: در بحث آموزش و كنترل كارهاي خوبي در اين سال‌ها انجام شد ولي اين به اين معنا نيست كه ما در قله هستيم. يك نفر هم آسيب ببيند يك نفر است و ما بايد به جايي برسيم كه همه‌ ما اين اطمينان را داشته باشيم كه آن‌چه را كه از دست ما برمي‌آمده انجام داده‌ايم؛ چه در بحث اصلاح جاده‌ها، چه در بحث حمل و نقل، چه در بحث مديريت ترافيك و غيره.

احمدي‌نژاد خطاب به مديران ترافيك گفت: ملت ايران قدر تلاش‌هاي همه شما را مي‌داند.

رييس‌جمهور به اهميت ارتقاي سطح كار اشاره كرد و گفت: تجربه نشان داده كه ما مي‌توانيم سطح كار را ارتقا دهيم. مي‌توانيم ميزان تلفات را از 27 هزار به 23 هزار تقليل دهيم و معناي آن اين است كه ما مي‌توانيم از 23 هزار به 15 هزار نيز برسيم.

وي با بيان اين‌كه همكاري و هماهنگي خوبي بين مجموعه‌ وزارت راه، وزارت كشور و پليس راهور انجام شده، گفت: در اين زمينه آن‌چه كه بر عهده‌ دولت است را سعي مي‌كنيم انجام دهيم و حمايت‌هاي لازم را مي‌كنيم؛ چرا كه نگاه انساني داريم و يك نفر نيز براي ما مهم است. حال در هر رده يا جايگاه اجتماعي كه باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه در حادثه منفعتي وجود ندارد، گفت: روند رو به كاهش تلفات بايد به سرعت ادامه پيدا كند، در اين زمينه بايد سرمايه‌گذاري‌ها تقويت شود، از جمله در بحث آموزش.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه بحث همياران پليس، طرح ابتكاري خوبي بود، گفت: آموزش در اين زمينه بايد گسترده و مستمر باشد.

وي با بيان اين‌كه هر روز كه مي‌گذرد حمل و نقل گسترش بيشتري پيدا مي‌كند و زندگي ما به نحوي به جابه‌جايي وابسته‌تر مي‌شود، گفت: بحث هدفمند كردن يارانه‌ها انجام شده ولي معناي آن اين نيست كه در درازمدت سفرها كاهش پيدا مي‌كند.

احمدي‌نژاد بار ديگر با اشاره به اهميت بحث آموزش در اين ارتباط گفت: شيوه صدور گواهي‌نامه اصلاح شده، اما باز بايد بر روي كيفيت و كميت آموزش كار كرد.

رييس‌جمهور گفت: كساني كه جديدا گواهي‌نامه مي‌گيرند بيشتر از زمان گذشته پايبند قوانين و مقررات بودند و اين نشان‌دهنده اين است كه آموزش‌هاي شما موفق بوده است.

وي با اشاره به اهميت بحث جاده‌سازي در اين زمينه گفت: اميدواريم كه بودجه‌ دولت به درستي و بدون آن‌كه چارچوب آن تغيير كند بيرون بيايد و اميدواريم بتوانيم شبكه‌ جاده‌اي كشور را در برنامه پنجم ارتقا دهيم و در واقع ارتقاي كمي و كيفي در شبكه‌ جاده‌اي كشور ايجاد كنيم و اين امر سرعت زيادي پيدا كند؛ چرا كه بايد جاده‌ها را اصلاح كرد.

احمدي‌نژاد به بحث خودرو اشاره كرد و گفت: اشاره شد كه در بحث قفل ايمني خودرو كارهايي انجام شده، ان‌شاءالله در بحث كيسه‌هاي هوا نيز كار جلوتر خواهد رفت و من فكر مي‌كنم بحث كمربند، قفل ايمني و كيسه‌هاي هوا مي‌تواند تاثير 40 الي 50 درصدي در كاهش تلفات داشته باشد.

رييس‌جمهور ادامه داد: جنس خودرو، شكل قطعات خودرو و طراحي خودرو در حادثه موثر ست و در داخل خودرو نبايد چيز تيز قرار بگيرد و در واقع طراحي خودرو بسيار مهم است و ما بايد در جهت افزايش كيفيت ايمني خودروها كه خودروهاي شخصي و عمومي است حركت كنيم و آن را ارتقا دهيم.

وي با اشاره به اهميت اعمال مقررات و كنترل‌هاي ميداني گفت: تجربه نشان داده است كه اين كنترل‌ها اثر بالايي در كاهش تلفات دارد.

احمدي‌نژاد گفت: در بحث كنترل ما بايد حداكثر استفاده را از فناوري كنيم و در واقع بايد حداكثر آموزش براي نيروها گذاشته شود و به سمت كيفيت بهتر حركت كنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت نوروز گفت: نوروز يك فرصت خيلي خوب براي ملت است و در واقع از هوشمندي ايراني‌هاست كه جشن سال نو را در بهترين ايام چرخش طبيعت قرار داده‌اند. طبيعت نو مي‌شود و همه چيز شاد مي‌شود.

وي به بركت سفرهاي نوروزي اشاره كرد و گفت: سفرهاي نوروزي بركات زيادي دارد كه بخشي از آن بركات اقتصادي است و در واقع با كارهايي كه شما كرده‌ايد تقريبا مردم به تمام بخش‌هاي كشور سفر مي‌كنند و اين يعني توزيع ثروت و چرخش اقتصاد و يعني اين‌كه همه جاي كشور با هم كار مي‌كنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در اين قضيه مهم‌تر از بحث اقتصادي، بحث همبستگي ملي، صله ارحام، محبت و دوستي است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه در ايام نوروز ماموران راهور سر كار هستند، گفت: شما بايد خودتان را براي نوروز تجهيز كنيد و توصيه من به مردم عزيز اين است كه بياييد همه دست به دست هم بدهيم تا يك نوروز بي‌حادثه را بگذرانيم و اين شدني است. مي‌گويم بي‌حادثه كه همه تلاش كنيم كم‌حادثه شود. نوروز زمان شادي است و همه همت كنيم كه به هيچ‌كس اين شادي تلخ نشود.

وي در ادامه از كار دست‌اندركاران نيروي انتظامي و راهور در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها تشكر كرد و گفت: جامعه حمل و نقل كشور در اين زمينه واقعا پاي كار آمد. اين طرحي است كه مسير پيشرفت و تعالي كشور را در بر مي‌گيرد و نوع نگاه انسان به زندگي و نعمت‌هاي الهي متفاوت مي‌شود و در واقع اثرات فرهنگي نيز دارد.

پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور، احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي و سردار مومني رييس پليس راهور به ايراد سخنراني پرداختند.

در اين مراسم از تعدادي از مديران نمونه پليس ترافيك كشور قدرداني شد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رييس‌جمهور نيز حضور داشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
0
0
من كه نخوندم اما تيترتون خيلي پايه بود ! واقعا راست گفته مثل هميشه اصلا فيلم LOVE STORY رو از روي همين عشق دو طرفه ساختند !
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
0
0
آقاي احمدي نژاد راست ميگويد با مردم مهربان باشيد فقط با بياتوم بزنيد!!!
نظرات بینندگان