arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

خروج اولین کشور اروپایی از ائتلاف ضد داعش

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت: بلژیک روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد 6 هواپیمای جنگنده اف ـ 16 خود را که در عملیات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا شرکت داشتند، باز می گرداند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تلویزیون بلژیک گزارشی درباره بازگشت جنگنده های این کشور از پایگاه نظامی «الازرق» اردن پس از 9 ماه استقرار در این مکان برای شرکت در حملات هوایی به مواضع داعش نشان داد.

ماه گذشته «دیدیه ریندرز» وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد کشور وی قصد دارد شرکت خود در عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش را به دلیل مشکلات بودجه ای متوقف کند.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز عملیات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، بسیاری درخصوص نیت واقعی و پنهان این ائتلاف، اظهار تردید کرده اند.

هواپیماهای ائتلاف بارها به جای هدف قرار دادن تروریست های داعش، مواضع ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی را در این کشور هدف قرار داده اند.

در موارد بسیاری هواپیماهای ائتلاف به جای رساندن کمک های نظامی به نیروهای دولتی در عراق، این کمک ها را به دست تروریست ها در مناطق تحت اشغال آنان رسانده اند.

ناظران معتقدند که هدف اصلی ائتلاف آمریکا، نابودی محور مقاومت در منطقه است؛ مقام های سوری و عراقی نیز معتقدند که نیروهای ائتلاف برای حمله به مواضع داعش جدی نیستند.

«کوین برت» مفسر سیاسی در آمریکا نیز دراین باره گفته که پنتاگون با همکاری با بازیگرانی نظیر داعش که ساخته و پرداخته دستگاه های اطلاعاتی غرب است، هدفی جز بی ثبات کردن کشورهای خاورمیانه ندارد.

نظرات بینندگان