arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

ایده اولیه آیفون از کجا آمد؟

آیفون، یکی از بهترین هوشمند‌های حال حاضر دنیا توانسته است، سود سرشاری ‌برای اپل رقم بزند، تا جایی که اکنون به عنوان سود آور‌ترین محصول اپل شناخته می‌شود؛ هرچند هم‌اکنون داستان رونمایی از این هوشمند در سال 2007 ‌به یکی از داستان‌های مشهور بدل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید


یکی از مدیران سابق اپل و همکار و شریک استیو جابز با نام «جان اسکولی» در مصاحبه اخیر خود با نشریه «تک کرانچ» به موضوعات جالب توجهی اشاره کرده ‌که یکی از آنها، مربوط به ایده ساخت آیفون می‌شود. وی می‌گوید ‌در سال ۱۹۸۴ جابز در حال رویاپردازی در خصوص دستگاهی به نام Mac Phone بوده است.

در واقع Mac Phone یک دستگاه از نوع دسکتاپ بوده ‌که دقیقا مشابه یک گوشی تلفن عمل میک‌رده، ولی نسخه‌ای از نرم افزار Mac ‌روی آن نصب بوده است.

اسکولی در این باره می‌گوید، وی بعد از کمک به توسعه و ساخت پلتفرم نیوتن برای اپل، به خوبی درک کرده بود که دنیای بعدی دنیای موبایل است، اما استیو جابز در‌باره آنچه ‌Mac Phone باید به نظر آید، دیدگاه پیشرو داشته است؛ بنا‌بر‌این، ‌از اسکولی می‌خواهد تا طرحی برای این موضوع ارائه کند.
ایده اولیه آیفون از کجا آمد؟

اسکولی می‌گوید: او (جابز) یک طراح نبود یک خیال پردازی خوبی داشت؛ اما نمی‌توانست تخیلات خود را طراحی کند، ولی من در این کار توانا بودم، چون در رشته طراحی تحصیل کرده بودم. در نتیجه جابز تخیل خود را برای من تشریح کرد و من آن را طراحی نمودم.

کار طراحی شروع شد و استیو جابز در هر نمونه به اسکولی می‌گفت، از چه چیز طرح راضی است و از کدام قسمت ناراضی و به همین ترتیب، اسکولی طرح را مطابق نیازهای جابز به پیش می‌برد. گاهی صفحه نمایش باید بزرگ‌تر ‌و گاهی کل طرح از ابتدا ریخته می‌شد.

اما سرنوشت Mac Phone این بود که هیچ گاه تولید ‌و از حد طرح خارج نشد؛ اما ایده اولیه آن سنگ بنایی شد، برای یکی از مهم ترین محصولات اپل در چندین سال بعد. اسکولی در این باره می‌گوید: متأسفانه Mac Phone به اندازه آیفون خوب نبود.

«پیر کروو» که مهندس طراح است بر اساس آنچه اسکولی تشریح کرده، رندری از ایده اولیه Mac Phone به دست داده ‌که به شکلی خارق العاده شبیه به آیفون است، اگر در سال ۱۹۸۴ تولید می‌شد.

اسکولی در این باب بر این باور است: بهترین تعریف از یک نابغه کسی است که پیش از همه ما ۲۰ سال آینده را به خوبی دیده و پیش بینی کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان