arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

برنامه‌ وزارت بهداشت برای ازدواج سالم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برنامه‌های تدوین شده در راستای ترویج ازدواج سالم خبر داد و گفت: 300 مربی جهت آموزش دانشجویان علوم پزشکی کشور تربیت شده‌اند.
 
دکتر گلایل اردلان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به جزییات طرح سنجش سلامت دانشجویان علوم پزشکی گفت: طرح سنجش سلامت دانشجویان هرساله پس از ثبت نام دانشجویان، با هماهنگی معاونت دانشجویی و همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت در خصوص ابعاد مختلف سلامت آنها اجرا می‌شود و آنالیز این اطلاعات را در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهد.
 
وی در توضیح مواردی که در طرح سنجش سلامت دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: این ابعاد شامل شیوه زندگی آنها که مشتمل بر چگونگی تغذیه، میزان فعالیت فیزیکی، وضعیت دخانیات، وضعیت خواب و بیداری، میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی و ... است.
 
وی افزود: سنجش سلامت روان دانشجویان نیز توسط معاونت دانشجویی و مراکز مشاوره‌ مربوطه انجام می‌شود.
 
اردلان با اشاره به برنامه معاونت بهداشت درباره ترویج ازدواج سالم میان جوانان، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت ترویج ازدواج سالم در جوانان است. در راستای اجرای این برنامه، تا کنون 20 دانشگاه از یک سال و نیم گذشته با ما هماهنگ شده‌اند. در این‌باره هماهنگی‌های لازم را نیز با روسای مراکز بهداشتی - درمانی دانشگاه‌ها، مسئولین سلامت جوانان استان، استاندار، فرماندار، دادگستری، اساتید حوزه علمیه استان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به عمل آورده‌ایم.
 
وی همچنین از آموزش یکهزار جوان دانشجو و غیردانشجو درخصوص مهارت‌های ازدواج سالم توسط برخی دانشگاه‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال در خصوص معیارهای همسر گزینی در جوانان، فواید ازدواج سالم برای جامعه‌، مردان و زنان و همچنین مهارت‌های انتخاب همسر مناسب حدود 300 مربی تربیت کرده‌ایم که بعد از اتمام تربیت مربی در 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور، سراغ گروه‌های هدف یعنی جوانان، می‌رویم.
نظرات بینندگان