arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

درگذشت نماینده مراجع شیعی در کویت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع عربی از درگذشت نماینده مراجع عظام شیعی از جمله آیت الله سیستانی در کویت خبر دادند.

به گزارش تسنیم، الفرات گزارش داد آیت الله سید محمد باقر المهری نماینده مراجع دینی در کویت و خطیب مسجد امام علی(ع) درگذشت.

سید محمد باقر بن عباس الموسوی المهری از روحانیون و نماینده مراجع عظام شیعه در کشور کویت بود. وی نماینده شمار زیادی از مراجع شیعی در کویت به شمار می رفت به همین سبب وی را نماینده مراجع اسلامی در کویت می نامیدند.

بخش عربی شبکه سی ان ان، المهری را از قوی ترین شخصیت های شیعی تاثیرگذار در کویت توصیف کرده است.

این عالم دینی  متولد 25 دسامبر 1948 میلادی بود و در حوزه علمیه نجف اشرف در محضر آیت الله محمد باقر صدر تلمذ کرد. المهری امام جماعت مسجد امام علی(ع) در منطقه العمریه کویت را برعهده داشت. وی همچنین ریاست کمیته روابط اسلامی مسیحی و دبیرکلی تجمع  علمای مسلمان شیعی کویت را هم در اختیار داشت.

این عالم شیعی کویتی مخالف صدام معدوم بود به همین سبب بارها بازداشت شد و در کویت هم در معرض شکنجه قرار گرفت. وی حتی در سال 1989 میلادی به سبب مخالفت با رژیم دیکتاتوری صدام و انتقاد شدید وی از دولت کویت به سبب حمایت از رژیم صدام به اعدام محکوم شد تا این که صدام، کویت را اشغال کرد. وی به طراحی انفجارهای مکه در سال 1989 میلادی متهم شده بود، اما در نهایت از این اتهام تبرئه شد.

انتظار می رود پیکر این عالم برجسته کویتی پس از تشییع در کویت در نجف اشرف به خاک سپرده شود.

اجداد وی از مدینه منوره به منطقه الاحساء در شرق عربستان کنونی مهاجرت کرده بودند و در روستای تویثیر در الهفوف در منطقه الشرقیه ساکن شدند تا این که پس از چندین دهه اقامت در این مکان، به سبب رفتارهای خشن و تند قبایل متعصب و افراطی و سختی شرایط زندگی، از این منطقه به ایران مهاجرت کردند و سپس به کویت رفتند.
نظرات بینندگان