arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

بیش از 11 هزار کشته و زخمی در 100 روز تجاوز عربستان به یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین آمارها و گزارش های رسمی وزارت کشور یمن حاکی است که شمار قربانیان تجاوز عربستان به یمن از 26 مارس( شش فروردین) تا 29 ژوئن (هشت تیر) بالغ بر 2 هزار و 554شهید و 8 هزار 621 زخمی است.

به گزارش  پایگاه خبری یمنی پرس، بر اساس این گزارش در میان کشته شدگان 449 کودک و352 زن وجود دارد و در میان زخمی ها 778 کودک و 619 زن وجود دارد.

بر اساس این گزارش، 100 روز تجاوز وحشیانه عربستان به زیر ساخت های یمن اعم از راهها ، جادها ، فرودگاه ها و تاسیسات حیاتی، مدارس، بیمارستان ها ، نیروگاه ها و انبار مواد غذایی به علاوه بمباران مناطق مسکونی در استان های مختلف یمن و هدف قراردادن کودکان، زنان و سالمندان همزمان با محاصره 25 میلیون یمنی، نتیجه ای جز ویرانی به بار نداشت.

گزارش های رسمی حاکی است: 70 درصد زیر ساخت های بهداشتی فلج شده و بیش از 70 بیمارستان، درمانگاه و مرکز پزشکی و بیش از 125 واحد بهداشتی مستقیما از سوی متجاوزان عربستانی ویران شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: دشمن متجاوز ( عربستان) آمبولانس های حامل زخمی ها در بزرگراه ها را هدف قرار داده و مانع رسیدن مجروحان به بیمارستان ها می شود اقدامی که با همه معیارها و قوانین بین المللی جنگ ها منافات دارد.

وی با اشاره به انتشار بیماری های خطرناک در مناطق تحت بمباران نسبت به فجایع بهداشتی در این مناطق هشدار داد.

وی پیش بینی کرد که بیماری های گوارشی و خطرناک بار دیگر به دلیل انجام نشدن واکسیناسیون ضروری به دلیل محاصر یمن از سوی عربستان به سراغ مردم این کشور بیاید.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان