arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
خواستگار قلابی؛

اخاذی از دختران به شیوه ی فریب و تجاوز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرد جوان که به بهانه ازدواج دختران جوان را فریب داده و پس از آزار و اذیت و تهیه فیلم سیاه از آنها اخاذی می‌کرد، هنگام شکار آخرین قربانی خود دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، راز اقدامات سیاه پسر تبهکار اوایل تیر امسال همزمان با شکایت دختر 18 ساله ای در پلیس آگاهی شهریار فاش شد.

شاکی به پلیس گفت: دو ماه قبل پسر جوانی اشتباهی با تلفن همراهم تماس گرفت و همین موضوع آغاز آشنا یی ما شد. سامان خودش را از طلافروشان شمال کشور معرفی کرد و چند بار هم به دیدنم آمد. پس از چند جلسه دیدار، او ادعا کرد قصد خواستگاری از مرا دارد.

با حرف های فریبنده اش گمان می کردم او فرد پولداری بوده و به من علاقه مند است. به همین دلیل موضوع خواستگاری را به خانواده ام گفتم و آنها اجازه دادند جوان خواستگار برای آشنایی بیشتر به خانه مان بیاید.

وی ادامه داد: پس از این ملاقات، او مدعی شد والدینش به خارج از کشور سفر کرده اند و می خواست ما عقد کنیم و پس از بازگشت والدینش، جشن عروسی بگیریم، اما خانواده ام با این پیشنهاد مخالفت کردند.

شاکی خاطرنشان کرد: سامان با شنیدن پاسخ منفی خانواده ام همچنان با من در ارتباط بود تا این که روز حادثه با من تماس گرفت و خواست برای آخرین بار همدیگر راببینیم که قبول کردم. پس از این که سوار خودرویش شدم او در میانه راه چاقویی را زیر گلویم گذاشت و خواست ساکت شوم.

ابتدا فکر کردم شوخی می کند، اما او تهدید می کرد اگر سروصدا کنم مرا می کشد. او مرا به باغ متروکه ای برد و در آنجا با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داد و از این صحنه فیلم گرفت و تهدید کرد اگر ده میلیون تومان به او ندهم فیلم را در شهر پخش می کند. وقتی نتوانستم پول مورد نظر را تهیه کنم او نسخه ای از فیلم سیاه را به محل کار پدرم فرستاد و از او خواست این مبلغ را تهیه کند و تهدید کرد در غیر این صورت آن را در سطح شهر و فضای مجازی پخش می کند. پدرم با افشای این موضوع از من خواست از سامان شکایت کنیم.

همزمان با تشکیل پرونده و با دستور قضایی بازپرس اسماعیل برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای شهرستان شهریار، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری متهم فراری آغاز شد. این در حالی بود که خانواده دختر 19 ساله دیگری نیز با حضور در پلیس گاهی از خواستگار آزارگر شکایت کردند. ماموران با تحقیق از دومین قربانی متوجه شدند سامان به شیوه ای مشابه او را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده است.

تجسس ها برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که روز های پایانی هفته گذشته ماموران، متهم را در حالی که قصد سوار کردن دختر جوانی را داشت، شناسایی و دستگیر کردند. دختر جوان با اطلاع از اقدامات مجرمانه سامان اظهار کرد: این جوان خواستگارم بود و می خواستیم درباره مراسم خواستگاری با هم صحبت کنیم که پلیس او را دستگیر کرد.

سامان نیز در بازجویی ها به فریب دختران به بهانه ازدواج و آزار و اذیت دو شاکی پرونده و تهیه فیلم سیاه برای اخاذی از آنها اعتراف و عنوان کرد قصد داشتم دختر دیگری را هم به دام بیندازم که هوشیاری پلیس مانع از اعمال مجرمانه ام شد. متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم وی در حالی ادامه دارد که فیلم های سیاهی که از شاکیان تهیه کرده بوده نیز کشف شده است.
نظرات بینندگان