arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

سریال های تلویزیون در تعطیلات نوروز

امسال نخستین بار است که شبکه‌های سیما در ایام نوروز تولید چند سریال را برای پخش در دستور کار خود قرار داده‌اند‌ و یک پروژه را به عنوان سریال نوروزی معرفی نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش اعتدال، امسال نخستین بار است که شبکه‌های سیما در ایام نوروز تولید چند سریال را برای پخش در دستور کار خود قرار داده‌اند‌ و یک پروژه را به عنوان سریال نوروزی معرفی نکرده‌اند.

 

سیروس مقدم برای عید با «پایتخت»

 

پس  از تداوم تجربه موفق سالهای پیش سیروس مقدم در ساخت سریالهای نوروزی و جذب مخاطبان بسیار به دلیل نوع ساخت این سریالها ، «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری روی آنتن شبکه اول سیما می رود .

 

تصویربرداری «پایتخت» سیروس مقدم به نظر می رسد مراحل پایانی را پشت سر می گذارد و الهام غفوری، از تلاش برای به پایان رساندن این سریال تا پیش از شروع سال 1390 خبر داده است. این سریال، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که قبل از تحویل سال نو تصمیم می‌گیرند به تهران مهاجرت کنند.
 

 محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، سارا فوقانی‌اصل، نیکا فوقانی‌اصل، خسرو احمدی، کیانوش گرامی، حسین توشه، نعیمه نظام‌دوست، افشین سنگ‌چاپ، احمد مهران‌فر و آرش نوذری بازیکنان سریال «پایتخت» هستند.
 

 

نقطه عطف امسال «پایتخت» ساخته مقدم به نظر می رسد بهره گیری از بزرگان تئاتر چون خمسه ، احمدی ، تنابنده و احمد مهرانفر است که با توجه به ساخته های پیشین سیروس مقدم در سریالهای نوروزی جزء چند اثر پرمخاطب نوروز امسال باشد .
 

به نظر می رسد مقدم امسال هم مانند ساخته پیشین اش ، چاردیواری از داستان های عامه پسند بهره جسته و از این حیث نیز ارتباط مناسبی با مخاطبان برقرار نماید .
 

 

رامبد جوان در حال تهیه یک توطئه فامیلی برای شبکه 1
 

 

شبکه اول سیما اوایل پاییز امسال «توطئه فامیلی» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی مجید اوجی درباره صاحب یک شرکت بزرگ است که تصمیم می‌گیرد قبل از مرگ نیمی از اموالش را به پسر شریک سابقش بدهد اما با مخالفت‌ها و موانعی مواجه می‌شود.
 

 

امیرجعفری، جمال اجلالی، مریم امیر جلالی، آناهیتا همتی، خسرو احمدی و سحر دولتشاهی بازیگران اصلی این مجموعه 15 قسمتی هستند.
 

 

تجربه سالهای گذشته ثابت کرده که داستانهای اجتماعی چون چار دیواری سیروس مقدم از مخاطبان بیشتری برخوردار بوده و هستند ، اما با توجه به تیم رامبد جوان و حضور بازیگران شاخصی چون امیر جعفری ، درصد قابل قبولی از مخاطبان جذب این مجموعه می شوند .
 

 

اما نکته ای که نمی توان از خاطر برد این است که تجربه سریال پیامک از دیار باقی در سالهای پیش ، شاید بتواند موید این مطلب باشد که ایده های اینچنینی چون توطئه فامیلی نیز مخاطبان زیادی جذب خود خواهد کرد و بی انصافی است اگر ساخته رامبد جوان را کاندید پر مخاطب ترین سریال نوروزی ندانیم .
  

 

تئاتری ها در «بچه ها نگاه می کنند» ؛ شبکه 2
 
 

صلاحمند ، «بچه‌ها نگاه می‌کنند» را با حضور بزرگان تئاتر ایران چون هدایت هاشمی، شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، سیامک صفری روی آنتن شبکه 2 می آورد تا از بازار رقابت روایتهای طنز نوروزی ها جانماند. فیلمنامه «بچه‌ها نگاه می‌کنند» با موضوعی اجتماعی و با رگه‌های طنز به قلم علیرضا محمودی به نگارش درآمده است.
 

 

«نامه‌های بالدار» به کارگردانی امیر فیض نیز از دیگر سریالهای عید امسال  در شبکه 2 است .
 

 

همکاری دوباره آقا خانی و مهام در «رادر رو» ؛ شبکه 3
 

 «رادر رو» در 15 قسمت به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی برای پخش از شبکه سه آماده می‌شود. این دومین همکاری آقاخانی و مهام و محمدی برای یک سریال نوروزی است که سال گذشته مجموعه «زن‌بابا» را برای تعطیلات نوروز 88 روی آنتن شبکه سه برده بودند.
 

 

تاکنون حضور مرجانه گلچین، مهران غفوریان، حمید لیقوانی و امیر غفارمنش در این سریال قطعی شده است.
 

البته پیش از این شنیده شده بود رادر رو به پخش نوروزی نرسد .
 

 

با تیم آقاخانی کمی مشکل است پیش بینی نمود ، امسال راد رو را در میان پر مخاطب ها جست ، هر چند تجربه ها ثابت کرده بالاخره آقاخانی ذائقه جوانها را خوب می شناسد .

 

مزد آّبادی ، چهار چرخ را در شبکه 3 پایین می آورد
 

 

چهارچرخ» در 15 قسمت 35 دقیقه‌ای توسط محمدرضا فاضلی نوشته‌ شده و درباره‌ی مردی به نام ذبیح است که سال‌ها آرزوی خرید یک ماشین را دارد، اما در زمانی که قصد خرید ماشین را دارد، اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.
 

 

حمید لولایی، مریم امیرجلالی، بهنوش بختیاری، محسن قاضی‌مرادی، شهرام قائدی، مجید یاسر، مصطفی طاری و اصغر سمسار‌زاده از جمله بازیگران «چهار چرخ» هستند.
 

درحالی که اصغر نعیمی حدود نیمی از سریال را کارگردانی کرده بود، کارگردانی نیمه دوم «چهارچرخ» به جواد مزدآبادی سپرده شده است.
 

 

پیش بینی در قبال چهار چرخ کمی سخت تر از دیگر سریال هاست . تیم کمیدین های چهار چرخ حرفه ای و سوژه جذاب است اما نام مزد آبادی برای نوروزی ها کمی ناشناخته است .
 

 
 

مجید صالحی به جای جواد رضویان در موج و صخره

 

شبکه تهران تنها شبکه سیماست که فقط یک پروژه را به عنوان سریال نوروزی اعلام کرده است.سریال نوروزی شبکه پنج سیما که قرار بود کارگردانی آن به جواد رضویان سپرده شود و مذاکراتی نیز با او صورت گرفته بود، گویا طبق گفته محمد صالحیان (تهیه کننده این پروژه تلویزیونی) به دلیل عدم همکاری حرفه ای از جانب رضویان به زمان دیگر و یافتن گزینه های مناسب تری برای کارگردانی موکول شد.
 

 
 این در حالی است که پس از کش و قوس های مختلف بالاخره «موج و صخره» را مجید صالحی برای شبکه تهران می‌سازد. «موج و صخره» با نام قبلی «سفر، کیش، مات» به کارگردانی مجید صالحی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی، مضمونی طنز دارد.
 

 

این سریال علاوه بر داشتن موقعیتهای کمدی سه نوع ازدواج مرسوم عصر حاضر( ازدواج

اینترنتی / ازدواج برای مهاجرت / ازدواج کورکورانه )  و مواجهه جوانان با ازدواجهای غلط را مورد نقد و تحلیل قرار   می دهد .
 

پیش از این شنیده شده بود مهران مدیری نیز در میان کارگردان های نوروزی قرار است کار بسازد که اینگونه نشد و مدیری در نوروز 90 نیز از غافله کمدین ها جاماند .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vip
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
0
0
چه فیلم هی اشغالی.عید که فقط ماهواره.البته نظر شخصیمه
نظرات بینندگان