arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۴

توصیه‌های سفارت ایران در مالزی به مسافران این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی هشدارها و توصیه‌هایی جدی به مسافرانی که قصد مسافرت به مالزی دارند، ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور طی اطلاعیه‌ای ضمن خوش‌آمدگویی به کلیه هم‌وطنان عزیزی که قصد مسافرت به مالزی را دارند، برخی نکات لازم و ضروری را جهت راهنمایی و پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه ناگوار به شرح ذیل اعلام کرد:

1- در مسیر سفر به مالزی و یا بازگشت به میهن اسلامی، توصیه می‌گردد اکیدا از قبول هرگونه وسیله و یا بسته از افراد ناشناس (ایرانی یا غیرایرانی) جهت تحویل به خانواده آنها و . . . اکیداٌ خودداری نمائید زیرا ممکن است برای قاچاق مواد مخدر از حسن ظن شما سوء استفاده گردد. حتما از محتوای بسته یا بسته‌های همراه خود شخصا مطلع و مطمئن شوید و بعد آن‌ را تحویل دهید.

2- کشور مالزی مقرارت بسیار سخت‌گیرانه‌ای در خصوص قاچاق مواد مخدر دارد، بگونه‌ای که بلافاصله پس از دستگیری فرد مذکور مراتب رسانه‌ای شده و ضمن پخش تصویر متهم از تلویزیون و چاپ عکس در روزنامه‌های کثیر الانتشار وی را روانه زندان می‌کنند. دوره بازداشت تا رفع اتهام، بسیارطولانی و طاقت فرسابوده و باید سه دوره دادگاه مختلف در چندین سال طی شود.

3- سفارت توصیه می‌نماید از گذرنامه خود که تنها سند هویتی شما است مراقبت نموده و آن را به امانت نزد هیچ کس قرار ندهید. در صورت خروج از هتل و یا محل اقامت، ضمن مراقبت کامل، همیشه آن را همراه خود داشته باشید. زیرا در صورت دستگیری توسط پلیس تا ارائه گذرنامه و رفع هرگونه اتهام، در بازداشتگاه‌های مالزی خواهید ماند.

4- علیرغم وجود امنیت در این کشور، توصیه می‌گرددکه مسافرین ضمن هوشیاری کامل از وسائل خویش از قبیل پول، به ویژه اسناد و اوراق هویتی(گذرنامه) و بلیط مراقبت نمایند. در مناطق پر تردد و در مجموع، تمام اوقات مراقب کیف ربایان و سارقین حرفه‌ای باشند.

ملاحظه: علاوه بر رعایت مورد فوق بهتر است تصویر صفحات مشخصات و مهر ورود به مالزی مندرج درگذرنامه خود را در گوشی همراه خود و یا محل مناسبی نگهداری نمایند.

5- ویزای ورود به کشور مالزی با شرایط ok بودن بلیط برگشت، پول به مقدارکافی و آدرس معتبر در مالزی، 14 روز است لذا توصیه می‌شود مسافران جهت ورود قطعی، شرایط مذکور را داشته باشند و به هیچ وجه بیشتر از موعد مقرر اقامت ننمایندزیرا مقررات این کشور برای کسانی که اقامت بیش از حد مجاز داشته باشند جریمه و زندان می‌باشد.

6- دولت مالزی علاوه بر اداره پلیس عمومی، بخش ویژه‌ای بنام پلیس شریعت دارد که مسلمانان از هر ملیتی را که خطا نمایند دستگیر و زندانی می‌کنند. ورود مسلمانان به کلوپ‌های شبانه، دیسکو و یا مراکز مشابه آن ممنوع بوده و برخی مواقع بین دستگیرشدگان افراد ناآگاهی که حتی به منظور تماشا و یا سرگرمی وارد این قبیل مکان‌ها شده‌اند نیز به چشم خورده و موضوع در رادیو و تلویزیون مالزی منعکس شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی در پایان ضمن آرزوی سفر خوش برای کلیه هموطنان، درخواست کرده است تا در صورت مواجهه با هرگونه مشکل مراتب سریعاٌ به بخش کنسولی سفارت منعکس شود.
نظرات بینندگان