arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۴

صدور مجوز حمله هوایی به داعش توسط انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای ویژه هوایی انگلیس اجازه حملات هوایی علیه مواضع داعش را در تمایم نواحی تحت تسلط این گروهک تروریستی دارند.

به نوشته ساندی تایمز، نیروهای ویژه هوایی انگلیس اجازه دارند در نواحی تحت تسلط داعش، با انجام حملات هوایی رهبران ترویست‌های داعش را که تهدیدی علیه انگلیس هستند، کشته یا اسیر کنند. هم‌چنین نیروهای ویژه هوایی انگلیس اجازه اقدام به بمباران هوایی در این نواحی را دریافت کردند.

براساس این گزارش، نیروهای ویژه هوایی و کماندوهای ویژه نیروی دریایی انگلیس با همکاری سازمان اطلاعات مخفی و ستاد اطلاعات دولتی این کشور و ستاد استراق سمع دولتی به جست‌وجوی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی می‌پردازند.

این حرکت بعد از درخواست «دیوید کامرون» از پارلمان این کشور برای اجازه به نیروهای انگلیسی در همکاری با آمریکا و حمله به داعش در خاک سوریه انجام می‌گیرد.

موقعیتی که برای نیروهای ویژه انگلیسی در نظر گرفته شده موقعیت پویا خواهد بود و این نیروها در موقعیت واکنشی قرار نخواهند گرفت. این بدین معناست که به نیروهای ویژه انگلیس چراغ سبزی برای حمله به شبکه‌های تروریستی داده شده است که تهدیدی اساسی برای انگلیس هستند.

این می‌تواند بدین معنا باشد که نیروهای ویژه انگلیسی هر زمان و هرجایی اجازه دارند اقدام به حملات هوایی کنند اما در واقع محل انجام این عملیات، عراق، سوریه و شمال آفریقا خواهد بود.
پنج‌شنبه گذشته کامرون با حضور در پارلمان از نمایندگان درخواست کرد اجازه همکاری انگلیس با ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه را به نیروهای نظامی این کشور بدهد. «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس نیز عدم اقدام نظامی انگلیس در سوریه را غیرمنطقی عنوان کرد.

این درخواست زمانی مطرح شد که کمتر از ده روز پیش در حمله یک عضو داعش به گردشگرانی در سواحل تونس، 38 گردشگر کشته شدند که 30 نفر از این قربانیان، گردشگران انگلیسی بودند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان