arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

دفع حمله گسترده داعش به جنوب کرکوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع نظامی در اقلیم کردستان عراق از دفع حمله گسترده داعش به جنوب کرکوک و وارد آوردن تلفات بی‌سابقه به این گروه خبر می‌دهند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، آن گونه که مسئولان نظامی اقلیم کردستان عراق می‌گویند، حمله گسترده و بی‌سابقه داعش از نیمه شب دوشنبه آغاز شد و تا طلوع آفتاب ادامه داشته که در آن پیشمرگ‌های با حمایت جنگنده‌های ائتلاف توانستند این حمله سنگین را دفع کنند.

به گفته خبرنگار اسکای نیوز اجساد ده‌ها نیروی داعش هم اکنون در منطقه پراکنده است و صدای شلیک گلوله به شکل متناوب از جبهه‌های مقدم درگیری به گوش می‌رسد.

نیروهای کرد که توانسته‌اند در مقابل حمله به خوبی از مواضع‌شان دفاع کنند، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر را از مناطق اطراف به جنوب کرکوک اعزام کرده‌اند و جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز حملات و پروازهای شناسایی خود بر فراز منطقه را به شدت افزایش داده‌اند.

بنابر این گزارش، در این درگیری‌ها علاوه بر کشته شدن ده‌ها داعشی که هنوز شمار دقیق آنها مشخص نیست دست کم 104 عضو این گروه نیز به اسارت درآمده‌اند که نشان از طراحی یک حمله گسترده توسط این گروه دارد. کردها اسرای داعش را به پشت جبهه منتقل کردند تا تحقیقات لازم از آنها به عمل آید.

ابعاد گسترده حمله داعش به جنوب کرکوک نشان از تلاش آنها برای به دست گرفتن مناطق وسیعی از این جبهه استراتژیک دارد که در صورت موفقیت به آنها امکان می‌داد که مواضع خود را در شمال نینوا و حتی کوه‌های سنجار مستحکم کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان