arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

نتایج نشست امروز شورای اقتصاد

جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی درباره سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای اقتصاد، با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری نسبت به این سیاست ها حساسیت داشته و عملکرد دولت را در این زمینه پیگیری می‌کنند اظهارداشت: دولت قصد ندارد شعارگونه با این سیاست ها برخورد کرده و تنها به تهیه چند گزارش بسنده کند؛ بلکه همه اعضای دولت این سیاست‌ها را کلید حل مشکلات و راه مقابله با تکانه‌های داخلی و خارجی اقتصاد کشور می دانند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت نسبت به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی جدی است، گفت: دولت به این سیاست‌ها باور دارد و تمامی بندهای آن را از ضرورت های توسعه اقتصاد کشور می داند.

جهانگیری با اشاره به گزارشی که از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه شد، این عملکرد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مجموعه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی تحسین برانگیز و قابل دفاع است به خصوص آنکه این اقدامات مهم، در شرایط تحریم و کاهش درآمدهای دولت انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی از روند اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: گزارش هر دستگاه به صورت دقیق و کمی تدوین شده و کاملا مشخص شده که هر اقدام صورت گرفته بر اساس کدام یک از بندهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند، درخواست‌ وزارت نفت درخصوص طرح توسعه فاز یک میدان گازی کیش، به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید مطرح و با اعتباری معادل ۱۴۰۴ میلیون دلار به تصویب رسید. اجرای این پروژه سبب تولید سالانه حدود ۴ میلیون بشکه میعانات گازی و سالانه ۹ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی خواهد شد.

واگذاری زمین متعلق به سازمان توسعه برق ایران به شرکت مولد نیروگاهی هریس از طریق ترک تشریفات مزایده نیز درخواست مطرح شده وزارت نیرو در این جلسه بود که پس از توضیحات وزیر و بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

در ادامه این نشست معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گزارشی کلی از عملکرد یکساله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد که در آن بر مواردی چون صرفه جویی در هزینه های عمومی، اصلاح الگوی مصرف در کشور، مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی، تقویت نظام مالی، افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در نظام درآمدی دولت، تامین امنیت غذا و افزایش ذخایر راهبردی، افزایش تولید و ارتقاء بهره وری منابع و عوامل تولید، کاهش وابستگی بودجه به نفت و افزایش ثبات اقتصاد ملی در سال ۹۳ تاکید شده بود.

در این گزارش تاکید شد که به زودی گزارش عملکرد یک پساله دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی به همراه آمار، ارقام و شاخص‌های هر بند از این سیاست‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منتشر خواهد شد.
نظرات بینندگان