arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

سید حسن خمینی: اسرائیل را باید با جهاد از میان برداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادگار امام خمینی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: همه وظیفه داریم به حکم امام بزرگوارمان فریاد آزادسازی قدس، از بین رفتن اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین را بار دیگر در جامعه خودمان طنین انداز کنیم.

به گزارش جماران، آیت الله سید حسن خمینی در همایش دانشجویی «فلسطین؛ نماد مقاومت» که با حضور دانشجویان غیر ایرانی مسلمان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب ما حذف غده سرطانی اسرائیل از سرزمین های اسلامی بوده و هست، این هدف را محتاج جهاد در همه عرصه ها دانست و اظهار داشت: امروز شما دانشجویان عزیز یک وظیفه جهادی بزرگ بر گردن دارید و آن تحصیل بهتر و بیشتر است.

وی افزود: اگر شاهد بودیم که دهها سال پیش یک موجود ناخلف، نامیمون و غیر مشروع در سرزمین های ما پدید آمد جز به خاطر جهالت جامعه اسلامی، ناتوانی مسلمانان و عقب ماندگی تمام نقاط روستاها و شهرهای جامعه اسلامی، نبود.

یادگار امام یادآور شد: فراموش نکنیم که دشمنان ظلم کردند اما مسلمانان در 70-80 سال پیش این ظلم را پذیرفتند و امروز اگر شاهد هستیم که به یُمن انقلاب اسلامی، تلاش های امام(س) و مجاهدت های مجاهدان مسلمان بیداری رخ داده است فقط مرهون توانمندی جامعه اسلامی است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه وظیفه مهم دانشجویان داخلی و خارجی تجهیز به سلاح دانش است، گفت:  اگر روزی در سرزمین های اسلامی تولید فکر، اندیشه و تکنولوژی کردیم و در حوزه پزشکی چشم مان به آن سوی آب ها نبود و هر بیماری را اینجا تشخیص دادیم، درمان کردیم و برای آن دارو ساختیم، در آن روز چه بخواهیم و چه نخواهیم اسرائیل از بین رفته است.

وی با بیان اینکه اسرائیل را باید با جهاد از بین برد، تصریح کرد:  این جهاد در همه شئون زندگی ماست؛ هم مسلحی که سلاح در دست می گیرد و هم آن دانشمندی که قلم به کف می گیرد.

سید حسن خمینی با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس، گفت: همه وظیفه داریم به حکم امام بزرگوارمان فریاد آزادسازی قدس، از بین رفتن اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین را بار دیگر در جامعه خودمان طنین انداز کنیم، اما فراموش نکنیم طنین این فریاد باید صرفا محدود به روز جمعه نباشد و در لحظه لحظه زندگی ما حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه خودمان را به سلاح تقوا مجهز کنیم، تأکید کرد: اسرائیل را انسانهای متقی و دارای ایمان قوی از بین می برند و در داستان بنی نضیر تعبیری در  آیه سوم سوره حشر وجود دارد که می فرماید «یخرجون بیوتهم بایدیهم و ایدی المومنین»؛ یعنی آن کسی که آن خانه ها را نابود می کند دستهای با ایمان است، اما جامعه اسلامی امروز متأسفانه مشحون از بی ایمانی است.

سید حسن خمینی با اشاره به موجود عجیب الخلقه داعش، ادامه داد: آنچه امروز در قالب صحنه های کشتن انسانها یا وادار کردن آنها به قتل یگدیگر در فیلم ها می بینیم روزگاری فکر می کردیم مربوط به دوره های کهن است، اما امروز داعش مرتکب این جنایات می شود؛ در روزهای اخیر نیز عکسهایی منتشر شده بود که چند سرباز سوری را برای قتل، به دست تعدادی نوجوان نابالغ داده بودن که تمام اینگونه اتفاقات ناشی از بی ایمانی است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره مجدد به جنایات صهونیستها ها، یادآور شد: آیه مربوط به اخراج بنی نصیر در سوره حشر، شاید هشداری برای این است که کوچی دیگر در انتظار قوم یهود است.

همایش «فلسطین؛ نماد مقاومت» امروز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور یادگار گرامی امام، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم و جمعی زیادی از دانشجویان غیرایرانی مسلمان در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۱۶
aliaam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
3
درود بسیار بر یادگار امام.......
فالکروم
|
Russian Federation
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
1
3
درود بر حاج حسن آقا
بلی رژیم صهیونیستی فقط با جهاد از بین میرود
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
1
حسن آقای خمینی همیشه سلامت باشید
برای ایشان و خانواده محترمشان آرزوی سلامتی و طول عمر دارم
فلنکر
|
Russian Federation
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
1
به نظر من حسن آقای خمینی با کلامشان قدرتشان را نشان میدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
1
همه وظیفه داریم به حکم امام بزرگوارمان فریاد آزادسازی قدس، از بین رفتن اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین را بار دیگر در جامعه خودمان طنین انداز کنیم.
نظرات بینندگان