arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

به ازای هر یكهزار نفر حدود 160 خودرو وجود دارد

رییس پلیس راهور ناجا گفت: امسال 6/1 میلیون خودرو جدید در كشور شماره‌گذاری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راهور ناجا گفت: امسال 6/1 میلیون خودرو جدید در كشور شماره‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، سردار اسكندر مومنی در ششمین همایش سراسری مدیران ترافیك كشور كه در ستاد ناجا و با حضور رییس‌جمهوری برگزار شده بود به ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های پلیس راهور و اقدامات آنها جهت كاهش تلفات جاده‌ای پرداخت و افزود: در حال حاضر خودروهای كشور بالغ بر 13 میلیون و 400هزار دستگاه است و بیش از 8 میلیون موتورسیكلت نیز پلاك‌گذاری شده و 28 میلیون نفر گواهینامه رانندگی گرفته‌اند.

وی با اشاره به این كه در 11 ماهه امسال حدود یك میلیون و 600 هزار خودرو شماره‌گذاری شده‌اند افزود: در حال حاضر به ازای هر یكهزار نفر حدود 160 خودرو وجود دارد و این در 10 سال آینده به رقم 400 خودرو می‌رسد.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینكه بیش از 90 درصد جابجایی‌ها در كشور زمینی است عامل انسانی ، ایمنی خودروها و ایمنی جاده‌ها را سه عامل موثر در كاهش تلفات جاده‌ای عنوان كرد و تاكید كرد كه باید به آن توجه شود.

وی همچنین به اقدامات پلیس راهور ناجا در مورد فعالیت‌های نوروزی و جلسات هماهنگی كه در این ارتباط برگزار شده اشاره و اظهارامیدواری كرد كه امسال نیز مثل سالهای گذشته با همكاری مردم شاهد كاهش سوانح و تلفات باشیم .

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا نیز در این مراسم اظهار داشت: در ایام نوروز دو سوم كادر نیروی انتظامی در میدان عمل در خدمت مردم خواهند بود و در واقع نیروی انتظامی با آمادگی كامل در راستای خدمت‌گذاری به مردم در ایام نوروز خواهد بود.

وی همچنین به اهمیت ایمنی خودروها اشاره كرد و گفت: در حال حاضر پرتیراژ‌ترین خودروی كشور، ناامن‌ترین خودرو كشور را تولید می‌كند كه در زمینه ایمنی خودروها اقداماتی انجام شده ولی كافی نیست.

فرمانده ناجا با بیان اینكه امیدواریم در طول برنامه پنجم همه راه‌های اصلی كشور و بخش‌ها باید تحت فناوری جدید قرار گیرد و در این راستا حركت كنیم گفت: خوشبختانه دولت گام‌های خوبی در حمایت از نیروی انتظامی داشته است.

وی بااشاره به اقدام دولت در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها از این اقدام دولت و آثار مثبت آن تشكر و قدردانی كرد.

نظرات بینندگان