arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
هاشمی: هوچي‌گري و تهمت زدن به بهانه دفاع از ارزش‌ها مذموم است

اعضای خبرگان: فتنه ی جدید برای ایجاد اختلاف در خبرگان، با اقدام سنجیده هاشمی دفع شد

بيش از 60 نفر از اعضاي مجلس خبرگان رهبري، طبق سنوات گذشته سه‌شنبه‌شب با حضور در محل دفتر ريس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بيش از 60 نفر از اعضاي مجلس خبرگان رهبري، طبق سنوات گذشته سه‌شنبه‌شب با حضور در محل دفتر ريس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار كردند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ در اين ديدار رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشكر صميمانه از حضور اعضاي خبرگان رهبري و سخنان محبت‌آميز و ابراز لطف جمعي از اعضاي مجلس خبرگان نسبت به ايشان گفت: بايد از آيت‌الله مهدوي‌كني تشكر كنيم كه با وجود كسالت، اين مسووليت را با محبت پذيرفتند.

هاشمي رفسنجاني اظهار كرد: هرچند رياست مجلس خبرگان رهبري كه جمعي از بزرگان در آن حضور دارند موجب افتخار است ولي مايل بودم پس از چندين دوره مسووليت در هيات رئيسه، فردي مانند آيت‌الله مهدوي‌كني كه شخصيتي مبارز و عالم و متقي هستند و هم‌رزم در مبارزه و زندان بوديم اين مسووليت را بپذيرند و اميدواريم امور خبرگان به نحو بهتري انجام شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سخنان آيت‌الله طباطبايي امام جمعه اصفهان و آيت‌الله نعيم‌آبادي در مجلس خبرگان رهبري در مورد برخي حركت‌هاي افراطي گفت: متأسفانه روش ضدارزشي و زشتي توسط گروهي افراطي در بعضي مناطق در برخورد با برخي روحانيون انجام مي‌شود و مي‌گويند آن‌گونه كه ما فكر مي‌كنيم ائمه جمعه هم بايد همان‌گونه بيانديشند و خلاف سخنان آنان سخني نگويند.

وي افزود: خوشبختانه رهبري معظم انقلاب، دستور برخورد با افراطيون خاطي را كه خارج از قانون، اقدام به توهين و افترا مي‌كنند صادر كرده‌اند و اميدواريم اين پديده زشت و مضر در كشور متوقف شود. البته نقد و انتقاد كار پسنديده‌اي است ولي افترا و هوچي‌گري و تهمت زدن آن هم به بهانه دفاع از ارزش‌ها و اسلام، مذموم است.

هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شرايط حساس بين‌المللي و عمق كينه و دشمني استكبار جهاني با جمهوري اسلامي ايران و بهانه‌جويي‌هاي آنان درخصوص مسائل هسته‌اي و ساير بهانه‌جويي‌هاي مغرضانه سياسي گفت: آنها دائماً در حال توطئه و دشمني عليه ايران هستند و نمي‌خواهند نظام مستقل جمهوري اسلامي ايران در اهداف اسلامي و انساني خود موفق باشد.

وي افزود: در چنين شرايطي ايجاد تفرقه و تشتت در كشور مشكل‌ساز بوده و حفظ و تقويت انسجام و وحدت، تضمين‌كننده صيانت از نظام و دستاوردهاي آن است.

وي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را ضرورتي اجتناب‌ناپذير براي حفظ سرمايه‌هاي انرژي، اقتصادي و معدني كشور دانست و گفت: حفظ توليد در بخش‌هاي كشاورزي، صنعت، دامپروري صيادي و ساير زمينه‌ها نيازمند حمايت بيشتر در ادامه اجراي اين طرح است كه به اين بخش صدمه‌اي وارد نشود.

در ابتداي اين ديدار آيات و حجج‌الاسلام درّي نجف‌آبادي، سليماني، اسلامي، نعيم‌آبادي، قرشي، طباطبايي، شاهرودي، جباري، وافي، شفيعي و امامي كاشاني با تشكر از اقدام ارزشمند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جلسه روز سه‌شنبه خبرگان و جلوگيري از فتنه جديدي كه مغرضان براي ايجاد تفرقه در نهاد مقدس خبرگان طراحي كرده بودند، حركت ايشان را همانند حركت‌هاي تاريخ ساز بزرگان دين اسلام خواندند و تأكيد كردند: با توجه به سابقه ديرينه مبارزاتي و سعه‌صدر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در تمام دوران پيش و پس از انقلاب، چنين اقدامي از ايشان را دور از انتظار نمي‌توان دانست.

تني چند از اين آيات با اشاره به رواج برخي بداخلاقي‌ها و هتك حرمت بزرگان در جامعه، اقدامات افراطي بعضي ناآگاهان را سم مهلك براي حيات نظام اسلامي ايران دانستند و تأكيد كردند: تمام دلسوزان نظام، بخصوص روحانيت معظم، خبرگان جامعه و ائمه جمعه و جماعات بايد با هوشياري در مقابل اقداماتي كه هدم و ضربه به روحانيت را هدف قرار داده‌اند. بايستند و با آگاهي و اطلاع‌رساني، افراطيون را به حاشيه برانند.

ايشان در پايان خواستار حضور استوار و پا به جاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كمافي‌السابق در مجلس خبرگان رهبري و ساير عرصه‌هاي نظام و انقلاب شدند.

نظرات بینندگان