arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

نیویورک تایمز: اوباما چشم انتظار اخبار وین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: برنامه کاری پراکنده رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای آتی نشان می‌دهد وی منتظر اخباری از وین درباره‌ مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، نگاهی به برنامه کاری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که گویا وی در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد. وی برای روز سه شنبه ( امروز) تنها یک دیدار با رئیس حزب کمونیست ویتنام دارد.

هر چند پشت صحنه این برنامه کاری نشان دهنده‌ی این است که کاخ سفید در یک حالت آماده باش قرار دارد و رئیس جمهور آمریکا و تیم وی منتظر اخباری از وین هستند تا ببینند آیا جان کری وزیر امور خارجه و هیات‌های مذاکره کننده هسته‌ای از سراسر جهان قادر به حصول یک توافق با ایران بر سر برنامه‌ هسته‌ای تهران و چگونگی لغو تحریم‌ها علیه این کشور هستند یا خیر.

به نظر می‌آید با بازنگه داشتن برنامه کاری اوباما، مقامات کاخ سفید به دنبال آن هستند تا امکان برگزاری کنفرانس خبری فوری وین به محض امضاء یک توافق هسته‌ای را فراهم کنند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: برنامه کاری رئیس جمهور اوباما به دلیل انتشار اخباری از وین به عمد شناور تعیین شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، فضای کاخ سفید اکنون همانند کسی است که نفس را در سینه حبس کرده و بسیاری از مقامات در انتظار ضرب‌الاجلی هستند که پیش از این تمدید شده بود.

سخنگوی کاخ سفید حصول توافق هسته‌ای را ممکن دانست ولی از اظهار نظر قطعی درباره‌ی آن سرباز زد.
نظرات بینندگان