arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

منطقه «الصقلاویه» در فلوجه عراق آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای امنیتی عراق با همکاری نیروهای بسیج مردمی موفق شدند منطقه «الصقلاویه» واقع در شمال فلوجه استان الانبار را از اشغال داعش خارج کنند و کنترل آن را در دست بگیرند.

به گزارش فارس به نقل از اسکای نیوز، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی(الحشد الشعبی) پس از درگیری‌های شدید با عناصر تروریستی داعش موفق شدند منطقه الصقلاویه واقع در شمال فلوجه(در ۶۵ کیلومتری غرب بغداد) را آزاد کنند.

نیروهای عراقی در ادامه عملیات پاکسازی استان الانبار ساعاتی قبل موفق شدند منطقه «الشیحة» واقع در شمال شهر فلوجه را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

در جریان پاکسازی منطقه «الشیحه» ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش کشته شدند؛ همچنین نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه، روز گذشته توانستند بعد از درگیری شدید با تروریست‌های داعش مناطق «غینان»، «العریفة» و «البومطیری» و تقاطع «سلیمان خلف» در منطقه «الصقلاویة» و بخش‌های باقی مانده از پل ژاپنی واقع در غرب شهر فلوجه را پاکسازی کنند.

مقامات عراقی می‌گویند که عملیات آزادسازی شهر فلوجه از دوشنبه شب آغاز شده است و نیروهای ارتش و بسیج مردمی اکنون به دروازه‌های فلوجه رسیده‌اند و در حال حاضر کنترل مناطق غربی، جنوبی و شرقی منتهی به فلوجه را در اختیار دارند.

در همین ارتباط، سخنگوی گردان‌‌های حزب‌الله عراق گفت: نیروهای این گروه کنترل کامل یک مسیر تدارکاتی در شمال فلوجه را به دست گرفتند.

گروه تروریستی داعش از اواسط سال 2014 فلوجه که بین بغداد و الرمادی دارد را به کنترل درآورد. عناصر این گروه بدون درگیری وارد این شهر شدند و نهادهای دولتی این شهر را تحت اشغال خود درآوردند.

برخی منابع خبری عراق گزارش دادند که صدها خانواده سعی می کنند که شهر فلوجه و حومه های آن را ترک کنند، اما سکردگان داعش دستور ممنوعیت ترک شهر را دادند تا از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در هنگام بمباران و حملات استفاده کنند.

این منابع خبری گزارش دادند که برخی از عناصر تکفیری داعش از اهالی این شهر مخفیانه رشوه دریافت می کنند تا به آنها اجازه می دهند از شهر خارج شوند.
نظرات بینندگان