arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

خاطره منوچهر متکی از آیت‌الله صافی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اسبق امور خارجه گفت: اهمیت به قرآن و اهل‌بیت از مهم‌ترین دغدغه‌های است.

 منوچهر متکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه انتشارات آیت‌الله صافی گلپایگانی حضور یافت و در جریان جدیدترین آثار این مرجع شریف قرار گرفت.

وی با اشاره به آشنایی اولیه خود با آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: من در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده بودم و ایشان در آن زمان مسئولیت شورای نگهبان را برعهده داشتند که در این حین برخی ارتباطات دوستانه موجب شده بود ایشان به من لطف داشته باشند.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به آثار قرآنی آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: این مرجع تقلید از دوران جوانی در زمینه مسائل قرآنی دغدغه داشتند و تلاش می‌کردند با تالیفاتی که داشتند مسائل قرآنی را به شایستگی تفسیر کنند.

وی با بیان خاطره‌ای از این مرجع تقلید گفت: آیت‌الله صافی در زمان پیش از انقلاب به حجاز سفر کرده بودند و حجازی‌ها به ایشان گفته بودند که شما به مسائل قرآنی اهتمام ندارید و این مسئله برای آیت‌الله صافی نگران کننده بود. چند سالی که از انقلاب گذشت و موسسات قرآنی تاسیس شد ایشان احساس خرسندی کرده و فرمودند باید فعالیت‌های قرآنی ایران را برای عربستان بفرستیم که گمان نکنند در ایران کسی به قرآن توجه ندارد.

متکی بیان کرد: حضور انتشارات آیت‌الله صافی گلپایگانی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و عرضه آثار قرآنی این مرجع تقلید نشان دهنده دغدغه خاص ایشان به مسائل قرآنی در جامعه است.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: آیت الله صافی در مسائل قرآنی و اهل بیتی تحقیق و پژوهش فراوانی کرده که ایشان را به شخصیتی دارای معرفت قرآنی و اهل‌بیتی تبدیل کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان