arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۴
رییس جمهوری :

افتخارمی کنم که فرزندان شجاع تیم هسته ای به خوبی ازحقوق مردم دفاع می کنند/ اگر این مذاکرات به سرانجام مطلوب برسد، خواهید دید که فرزندان دلاورتان در مصاف با قدرت های جهانی چگونه سخن گفتند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در مراسم ضیافت افطار با جمعی از اساتید دانشگاهها که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که در همه صحنه ها از جمله صحنه مذاکرات موفق باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس جمهوری گفت: خدا را گواهم که هر وقت من متن مذاکرات را که لحظه به لحظه و روز به روز دنبال می کنم ، به سهم خود احساس غرور می کنم و افتخار می کنم که فرزندان شجاع تیم هسته ای این سرزمین به خوبی از حقوق مردم تا این لحظه دفاع کرده و تا پایان دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در مراسم ضیافت افطار با جمعی از اساتید دانشگاهها که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که در همه صحنه ها از جمله صحنه مذاکرات موفق باشیم.

وی ادامه داد: کسانی که در امروز درمصاف هسته ای ایستاده اند و مذاکره می کنند، تربیت شده همین دانشگاه ها هستند و امروز از همان توان دانشگاهی خود استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: اگر این مذاکرات به سرانجام مطلوب برسد شما خواهید دید که فرزندان دلاورتان در مصاف با قدرت های جهانی چگونه سخن گفتند.

رییس جمهوری دانشگاه ها را امید جامعه برای رفع نیازمندی های فراوان و گوناگون موجود دانست و تصریح کرد: اعضای جامعه دانشگاهی و علمی کشور به ویژه در این مقطع حساس تاریخی ، مسئولیت سنگین تری برای رفع نیازهای جامعه و هدایت آن به سمت اخلاقی تر و انسانی تر شدن برعهده دارند.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امیرالمومنین حضرت علی (ع)، آن حضرت را بعد از پیامبر (ص) بهترین استاد جامعه بشری دانست و گفت: ایشان همه جا پیشتاز و داوطلب بود.

رییس جمهوری اظهارداشت: رفتار امیرالمومنین(ع) در قبال قاتل خویش، آن هم در حالی که فاصله اندکی با شهادت دارد، به ما درس زندگی می دهد و ایشان پس از رسول گرامی اسلام (ص) بزرگترین استاد، برای جامعه بشری هستند.

رییس جمهوری با بیان اینکه در تاریخ نظیر ندارد که کسی در آخرین لحظات زندگی اش به فرزندانش توصیه کند که با قاتل من به عدالت رفتار کنید، تاکید کرد: دانشگاهی که ما می خواهیم همین است؛ دانشگاه اعتدال که نه سیاست را کنار می گذارد و نه غرق در سیاست می شود و نه اخلاق را کنار می گذارد و نه به بهانه اخلاق مانع آزادی می شود. مسیر رسیدن به این دانشگاه را امیرالمومنین(ع) برای ما تعریف و تبیین کرده است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد آرزوی ما پیروی از حضرت علی(ع) و شیعه ایشان بودن است.

وی خطاب به اساتید و دانشگاهیان گفت:شما اساتید باید با قلم، بیان و تدریس ، حقایق را برای مردم بازگو کنید؛ بروز شرایط احساسی پس از هر انقلاب طبیعی است، اما امروز 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دیگر دوران احساسات سپری شده و باید واقعیات را تبیین کنیم تا جامعه ما بداند که در دنیا چه خبر است و چگونه باید با دنیا تعامل کنیم و مدارا کردن و ایجاد فضای آزاد عادلانه و رودرروی هم قرار نگرفتن را بیاموزیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با بیان اینکه دانشگاه نباید صرفا مرکز تولید کتاب و مقاله باشد، گفت: دانشگاه مطلوب، دانشگاهی است که برای اداره مطلوب جامعه مدیر تربیت کند. دانشگاه باید کمک و حامی دولت در اداره کشور بوده و بتواند با کارآفرینی و تولید علمی که منتج به تولید ثروت و قدرت شود، نیازهای جامعه را برطرف کند.

رییس جمهوری افزود: امام علی(ع) به ما آموخت که چگونه زندگی اخلاقی تر و انسانی تر داشته باشیم و اگر قرار است، زندگی ما به سمت اخلاقی تر و انسانی تر شدن پیش برود، باید ببینیم که کدام دانش و علم است که ما را در رسیدن به این هدف یاری می کند.

روحانی با تأکید بر اینکه علم و رشد علمی که معیار آن صرفاً تولید و انتشار مقالات علمی باشد ما را در دستیابی به زندگی اخلاقی تر و انسانی تر یاری نمی کند، اظهار داشت: تولید کتاب و مقاله در دانشگاه ها به عنوان مقدمه تولید علم ضروری است.
نظرات بینندگان