arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

هیلاری کلینتون: ژنرال قذافي مشروعیت خود را از دست داده

وزير امور خارجه آمريكا اظهار كرد: اعمال منطقه پرواز ممنوع بايد با حمايت بين‌المللي بوده و تنها نبايد تلاشي يك جانبه از سوي واشنگتن باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیلاری کلینتون گفت: زماني كه رهبر كشوري عليه مردم خودش شود، اين به معناي خاتمه كار دولت وي محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري انتخاب، هيلاري كلينتون در ادامه اظهار كرد: قصد داريم از تلاش‌هاي صورت گرفته حمايت كنيم چرا كه معتقديم مردم ليبي به حمايت نياز دارند. مي‌دانيم كه مسير سختي در پيش رو داريم. از ژنرال معمر قذافي، رهبر ليبي نيز درخواست كرده‌ايم تا كناره‌گيري كند و معتقديم وي مشروعيت قدرت خود را از دست داده است.

وي افزود: زماني كه رهبر كشوري عليه مردم خودش شود، اين به معناي خاتمه كار دولت وي محسوب مي‌شود.

كلينتون در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا آمريكا تحريم تسليحاتي در طرابلس را لغو خواهد كرد و مبارزان را مسلح مي‌كند، گفت: گمان مي‌كنم همه اين مسائل در دست بررسي است، اما در شرايطي كه درگيري‌ها رو به افزايش است، تصميم‌گيري در خصوص حوادث پيش روي دشوار است. چرا كه هم اكنون نيز مشخص نيست چه بخش‌هايي از كشور در دست مخالفان دولت ليبي است.

وي افزود: مي‌دانيم كه نواحي شرقي در دست مخالفان است اما گزارشي باره بخشهايي در نواحي مركزي كه در اختيار آنهاست، موجود نيست.

وزير امور خارجه آمريكا هم چنين تصريح كرد: تنها نكته‌اي كه مي‌توانم بيان كنم اينست كه هر روز در حال بررسي حوادث ليبي با جوامع جهاني هستيم و خشنوديم كشورهاي حوزه خليج (فارس) و اتحاديه عرب نيز اكنون حمايت خود را از اقدامات ما اعلام كرده‌اند.

هيلاري كلينتون اذعان كرد: راه طولاني براي تلاش و حل اوضاع ليبي پيش روي داريم. ما خواهان آن هستيم تا اين مساله به طور مسالمت آميز حل شود و قذافي بدون خونريزي‌هاي بيشتر كناره‌گيري كند و دولتي جديد روي كار بيايد.

وي تاكيد كرد: چنانچه اين كار ممكن نباشد، ما با جامعه جهاني همكاري خواهيم كرد.

كلينتون در مصاحبه با شبكه اسكاي نيوز هم‌چنين گفت: گمان مي‌كنم كه مهم است سازمان ملل و نه آمريكا اين تصميم را بگيرد.

نظرات بینندگان