arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

جنون اعدام درکره شمالي؛ اينبار به خاطر لاک پشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 کيم جونگ اون رهبر کره شمالي دستور اعدام رئيس مرکز نگهداري لاک پشت را به علت مرگِ ناشي از گرسنگي ده ها بچه لاک پشت را صادر کرد .

به گزارش خبرگزاري کره جنوبي، جونگ اون رهبر کره شمالي روز سه شنبه پس از اينکه کارگران مرکز نگهداري لاک پشت گفتند که تعداد زيادي بچه لاک پشت به علت قطع مکرر برق و کمبود غذا مي ميرند ، سخنراني شديد اللحني کرد سپس دستور داد که رئيس آن مرکز اعدام شود رئيسي که به خارج مرکز برده شد و به ضرب گلوله جان داد.

يک منبع در کره شمالي بدون ذکر نام خود اعلام کرد: مرکز نگهداري لاک پشت در نزديکي رودخانه تائِدونگ در شهر پيونگ يانگ واقع است و جونگ اون براي بازديد و دادن دستورات لازم به آنجا رفته بود.

اين منبع افزود : رئيس مرکز نگهداري لاک پشت به علت کمبود غذا و آب و قطع مکرر برق که باعث مرگ تعداد زيادي لاک پشت شده بود، اعدام شد.

منبعي ديگر اعلام کرد: آب به علت قطع مکرر برق به برخي از بخش هاي مرکز نگهداري لاک پشت نرسيده بود که همين امر يکي از علل مرگ بچه لاک پشت ها بود.

رسانه هاي کره شمالي چندي پيش نيز تصاويري را منتشر کردند که نشان مي داد کيم جونگ اون با خشم به کارگران مرکز نگهداري لاک پشت نگاه مي کند و يکي از انگشتان خود را به نشانه عصبانيت تکان مي دهد.

انستيوي اتحاد ملي کره که مقرش در کره جنوبي است ، اين هفته اعلام کرد که کيم جونگ اون از سال 2000 تاکنون دستور اعدام هزار و 382 نفر را صادر کرده است.

کيم جون اون ماه ژوئن گذشته دستور اعدام مهندس فرودگاه جديد پيونگ يانگ را به علت نپسنديدن معماري فرودگاه صادر کرد.

منبع : العالم
نظرات بینندگان