arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۴

افشای ارتباط تل‌آویو با داعش در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در یک حمله هکری به رایانه مدیر دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطلاعات محرمانه بسیاری از جمله تلاش این رژیم برای تسلیح تروریست‌های سوریه و حمایت گسترده عربستان و قطر در این باره به دست آمده است.

به گزارش فارس، هکرها موفق شدند به رایانه شخصی تعدادی از کارمندان امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کنند که یکی از آنها «منذر الصفدی» مشهور به «مندی الصفدی» یکی از کارمندان دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که در پرونده سوریه بسیار فعال است.

هک رایانه، تلفن همراه و شنود از الصفدی در طول چند ماه انجام شد و دست بسیاری از شخصیت‌های لبنانی و معارضان سوری که با دشمن اسرائیلی در پرونده سوریه و غیره تعامل داشتند، رو شد.

در پی این موضوع مشخص شد که مندی تلاش کرده مزدورانی از لبنان و سوریه را به خدمت بگیرد تا با آنها برای رساندن سلاح به گروه‌های معارض هماهنگی انجام دهد. همچنین رابطه یکی از فرماندهان داعش در عراق با دشمن اسرائیلی فاش شد.

بر اساس این اسناد، قرار بوده که سلاح‌های خریداری شده برای گروه‌های مسلح در سوریه با پول عربستان و قطر انجام شود.

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی اعلام کرده که به بخشی از اطلاعات و پرونده‌ها ( )  دست پیدا کرده و در چند بخش بدون نام بردن از اسم اشخاص آن را منتشر خواهد کرد. آنچه در زیر می‌آید بخش نخست «اسرائیل‌لیکس» است.

مندی الصفدی کیست؟

مندی از اهالی «مجدل شمس» سوریه در جولان اشغالی است که از نزدیکترین سوری‌ها به نتانیاهو محسوب می‌شود. وی علاوه بر مدیر دفتری نتانیاهو، در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و نیز در شعبه تکنولوژی اطلاعات و خدمات و نیز تجارت سلاح مشغول است. وی شرکت‌های تجاری بسیاری در چند کشور دارد و جمعیت «دروزی‌های حامی اسرائیل» را رهبری می‌کند.

او دوست نزدیک «باروخ مازول» افراطی راستگرای اسرائیلی است که هر ساله کشتار 29 فلسطینی در حرم ابراهیمی در سال 1994 شده، را جشن می‌گیرد. مندی همچنین با رهبران گروه‌های تروریستی «جبهة النصره» و داعش و نیز شخصیت‌های سیاسی لبنانی و معارضان سوری ارتباط دارد.

اسناد فاش شده پس از هک رایانه شخصی صفدی، حجم تلاش و فعالیت استثنائی صفدی در مسأله سوریه و در زمینه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

مسیر، از طریق داعش در عراق

داستان از آنجا آغاز شد که هکری حرفه‌ای چند ماه پیش موفق شد، یک جاسوس الکترونیکی (Trojan) در رایانه شخصی یکی از سرکردگان داعش در عراق وارد کند. به طور اتفاقی روشن شد که این فرمانده داعش با الصفدی ارتباط دارد و شخص اول، الصفدی را از جزئیات زندگی در سوریه مطلع می‌کند.

از طریق فناوری معینی، هکر موفق شد جاسوس الکترونیکی خود را به رایانه شخصی الصفدی برساند. همزمان با این اقدام، داده‌های اطلاعاتی از رایانه شیخ عمر الحجی معروف به «عمر غرباء» یکی از مسئولان دینی-مذهبی داعش در استان رقه (در شمال شرق سوریه) به دست آمد که در میان این اطلاعات، نامه‌ای از فردی موسوم به «شیخ احمد» یافت شد که به نقل از فردی به نام «عبدالغفور الحاضری» از شهر حلب (شمال غرب سوریه) اطلاعاتی درباره شبکه اطلاعاتی در ترکیه بیان کرد که «موتی کوهن» افسر اسرائیلی و «مندی الصفدی» نماینده امنیتی او آن را برای جذب مزدور اداره می‌کنند و اغلب این افراد زن هستند و نشست‌هایی محرمانه در ترکیه و اردن با حضور افسران اسرائیلی و آمریکایی برگزار می‌کنند.

قرارداد اسلحه در جمهوری چک برای رساندن آن به ترویست‌ها در سوریه

یکی از اسناد فاش شده نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی تلاش کرده قرارداد اسلحه‌ای را در «پراگ» پایتخت چک به حساب «الجبهه الاسلامیه»، «اجناد الشام» و‌«النصره» ببند اما برخی گروه‌های مسلح به ویژه النصره با بستن این قرارداد در خارج از مرزهای سوریه مخالفت کرده‌اند.

قطر و عربستان در پشت‌پرده تجهیز تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی تروریست‌های سوری

همچنین اسناد به دست آمده نشان می‌دهد که قطر و عربستان در پشت‌پرده حمایت مالی از تروریست‌های سوریه هستند و حلقه ارتباطی میان النصره و قطر یک فرد سوری به نام «محمد الخطیب» معروف به «کلینتون» بوده است.

همچنین اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که «اسامه الحر» همان فرد سوری است که با دشمن اسرائیلی در قراردادهای تسلیحاتی هماهنگی به عمل می‌آورد همانگونه که زنی به نام «ام عباد» در بستن این قراردادها فعال است.

از سوی دیگر اسناد نشان می‌دهد که گروهک «ارتش آزاد» بر گذرگاه‌های محرمانه در «جبل الشیخ» در راستای خدمت به منافع اسرائیل مسلط شده است.

 در همین راستا، اسناد نشان می‌دهد که گفت‌وگوهایی میان طرف‌های عربستانی و اردنی برای بستن قراردادهای مربوط به سلاح وجود دارد و برخی نمایندگان اسرائیلی در شهرهای درعا و داخل اراضی اشغالی و نیز اردن در این راستا فعال هستند. یک پرونده از قرارداد سلاح آمریکایی برای یکی از گروه‌های سوری وجود دارد که شامل موشک «تاو » و ضد هوایی «استینگر» ، تانک و عینک‌های ویژه دید شب و غیره است . همانگونه که یک پیش‌نویس برای ایجاد ارتشی با هدف سقوط ارتش سوریه وجود دارد.

افشای «پرونده امنیت منطقه» و دو طرح در رابطه با منطقه

رایانه شخص دیگری که هک شده شخصیت اسرائیلی دیگری به نام «موشه کاهان» است که در ارتباط دائم با مندی بوده است. وی سابقه خدمت 22 ساله در ارتش اسرائیل دارد. در این عملیات هکری یک پرونده از وی با عنوان «امنیت منطقه» به دست آمد که حاصل یک جلسه اسرائیلی-آمریکایی-سوری است.

اهداف این طرح مرزهای لبنانی-اسرائیلی و مرزهای سوری-اسرائیلی است. تحت عنوان اصلی «فایده عملی از انقلاب سوریه در طول سه سال» 3 عنوان فرعی مطرح شده است:

1- در زمینه شهرک‌نشینان اسرائیلی: مواد اولیه –جمع اموال برای معارضان سوری

2- در زمینه معارضان سوری: ارتباط با اسرائیل-سفر به اسرائیل- روابط اقتصادی با اسرائیل و حمایت از اراضی یهودی و فلسطینی.

3- هزینه آینده: طرحی برای 100 میلیون دلار: کمک‌های انسانی، غذای و پزشکی ، نفت، امنیت (هزینه‌های کنونی 2 میلیون دلار است).

طرح دیگری که افشا شده «تهدیدهایی که امنیت منطقه با آن روبروست: افغانستان، عراق و جنوب لبنان» نام دارد و پیش‌نویسی که شرکت‌کنندگان در نشست با آن موافقت کرده‌اند «ایجاد یک منطقه حائل در جنوب سوریه بوده که نیروهای معتدل نظامی سوری در آن قرار دارند.

اما هدف این طرح تحقق امنیت اسرائیل، دور کردن خطر ایران از اسرائیل و تقویت اقتصاد و افزایش مهاجرت به اسرائیل اعلام است.

میانجی‌گری اسرائیلی برای آزادی خلبان اردنی نزد داعش

مندی در تاریخ  ٢٩-١٢-٢٠١٤ با شخصی به نام «ابومناف» که شماره‌ای ترکی داشته تماس گرفته و درباره میانجی‌گری اسرائیلی برای آزادی «معاذ کساسبه» صحبت کرده است. این خلبان اردنی به دست داعش زنده سوزانده شد.

در این ارتباط اعلام شده است که داعش خلبان اردنی را مقابل پول و سلاح آزاد کند. اما در ادامه اعلام نشده است که چرا این ارتباط به نتیجه نرسید.
نظرات بینندگان