arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۸۹

سروش صحت با پزشکان شوخی می کند؛ "ساختمان پزشکان"

تلويزيون به دليل شرايط وجودي خود، همواره بايد يک رسانه فعال باشد. رسانه اي که هميشه و براي هر مناسبتي بايد دستش پر باشد تا بتواند با توجه به سليقه هر کدام از اقشار جامعه، برنامه اي در خور، تهيه و ارائه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تلويزيون به دليل شرايط وجودي خود، همواره بايد يک رسانه فعال باشد. رسانه اي که هميشه و براي هر مناسبتي بايد دستش پر باشد تا بتواند با توجه به سليقه هر کدام از اقشار جامعه، برنامه اي در خور، تهيه و ارائه کند.

در ميان برنامه هاي مختلف تلويزيون، سريال ها و مجموعه هاي تلويزيوني روتين و شبانه براي بيشتر اقشار جامعه لذت بخش است ولي اگر همين برنامه شبانه، يک سريال طنز باشد جذابيت آن بيشتر هم مي شود. شبکه اي که معمولاً در توليد اين گونه کار ها پيش قدم بوده شبکه سه است که اين روز ها با در دست داشتن سريالي طنز به سراغ موضوعي جالب رفته که بد نيست از زبان کارگردان از چند و چون آن مطلع شويم.

سريال «ساختمان پزشکان» قرار بود در شبهاي زمستان مهمان خانه هاي بينندگان باشد که هنوز اين اتفاقنيفتاده است و محسن چگيني، تهيه کننده آن نيز در آخرين تماس خبرنگار ما از زمان پخش سريال اظهار بي اطلاعي کرد.

از «چارخونه» تا «ساختمان پزشکان»

«سروش صحت» را بيشتر بينندگان ومخاطبان تلويزيون به عنوان بازيگر مي شناسند ولي او تا به حال تجربه کار کارگرداني هم داشته است. سريال «چارخونه» ساخته او بود که هرچند به لحاظ تکنيکي و ساخت کار خوبي از آب در نيامد و نتوانست اقبال چنداني در بين مخاطبان داشته باشد ولي براي «صحت» يک تجربه بود. او اين بار ظاهراً با دستي پر برگشته و خودش معتقد است که اين بار با وجود گروه خوب و بازيگران قابلي که در اين پروژه همکاري مي کنند، کار قابل قبولي ارائه خواهد داد.

سروش صحت درگير تر از آني است که بتوان با او گفتگو کرد ولي به هرحال توانست در چند نوبت اطلاعاتي در خصوص اين سريال به ما بدهد.وي در اين خصوص مي گويد: «ساختمان پزشکان» نام سريال طنزي است که قرار است ما در آن، شوخي کوچکي با جامعه پزشکان داشته باشيم.
طنزي اجتماعي که درباره چند پزشک مختلف و مناسبات خانوادگي آنان است که در ضمن تعريف داستان هاي گوناگون، مناسبات و موقعيت هاي کميک ايجاد مي شود.

ترکيب خوبي از بازيگران تئاتر، سينما و تلويزيون

صحت ادامه مي دهد: اين سريال به تهيه کنندگي محسن چگيني از اواسط آذر ماه با دراختيار داشتن ده قسمت از کل فيلمنامه کليد خورده و کار نويسندگي آن را پيمان قاسم خاني به عنوان سرپرست نويسندگان به همراه مهراب قاسمخاني، ماني صدرايي، عليرضا ناظر فصيحي، حميد برزگر، امير برادران و ايمان صفايي بر عهده دارند.

اين کارگردان افزود: ساختمان پزشکان در 70 قسمت 45 دقيقه اي تهيه مي شود که کار تدوين هم به صورت همزمان توسط پرستو جنيديان انجام مي شود تا براي ارائه به پخش با مشکلي مواجه نشويم.

اين کارگردان ادامه داد: لوکيشن سريال در محلي که قبلاً محل سکونت سالمندان بوده است قرار دارد که بخش اعظم اتفاقات دراينجا اتفاق مي افتد. با تلاش گروه تاکنون توانسته ايم قسمت اعظم اين مجموعه تلويزيوني را ضبط و آماده پخش کنيم.کارگردان مجموعه «چارخونه» از ترکيب خوب و بجاي بازيگران اين مجموعه به عنوان ويژگي اين سريال ياد کرد و گفت: بازيگران اين مجموعه جمعي از بازيگران تئا تر، تلويزيون و سينما هستند که من اميدوارم بتوانم با کمک اين ها کار خوب و قابل قبولي ارائه بدهم.

بازخورد نظر مخاطبان، مهم است

به گفته سروش صحت، در اين سريال که ساختاري اپيزوديک دارد، بهنام تشکر در اولين تجربه تلويزيوني خود که به جز کاراکتر اصلي داستان، بخش نريشن کار را نيز برعهده دارد به همراه بيژن بنفشه خواه، اميد روحاني و مونا فرجاد در نقش پزشکان «ساختمان پزشکان» ايفاي نقش خواهند کرد و شقايق دهقان نيز در نقش منشي سر به هوا قرار است نقش مهمي در خلق لحظات کميک سريال داشته باشد.

وي ادامه مي دهد: ما براي تک تک شخصيت هاي اين کار فکر کرده ايم که اميدوارم پس از پخش، با نظرات مثبت مخاطبان روبه رو شويم، چرا که بازخورد و نظر آن ها بسيار براي ما قابل اهميت است.

صحت با اشاره به وجود بداهه در اين کار خاطرنشان مي کند: تا جايي که نقش ها اجازه داده بازيگر ها با توجه
به نقششان از بداهه هم استفاده کرده اند. ما در اين سريال از هنر نمايي هنرمنداني چون هومن برق نورد، فرناز رهنما، هوشنگ حريرچيان، پروين قائم مقامي، رضا کريمي، اصغر حيدري، نعيمه نظام دوست، مونا فرجاد، مهدي محمدزاده، مجيد شهرياري، ميثاق جمشيدي و محمد شيري بهره برده ايم که هر کدام از آن ها را در نقش هاي مختلف وبا شيوه جديدي در اجرا خواهيد ديد.

وي در خصوص طرح اوليه داستان اين مجموعه مي گويد: طرح ابتدايي توسط پيمان قاسم خاني به عنوان نويسنده اين کار نوشته شده بود و من از طرف محسن چگيني، تهيه کننده اين مجموعه دعوت شدم و از آنجا که پيش از اين با اين دوستان سابقه همکاري داشتم و مي دانستم که با گروهي خوب و حرفه اي روبه رو هستم، پذيرفتم که با اين دوستان همراه شوم. به جز اين ها به نظرم آمد فضاي «ساختمان پزشکان» نسبت به کارهاي ديگر بسيار جديدترو بکر تر است وجاي کاردارد.

لطفاً پزشکان جدي نگيرند!

صحت در پاسخ به اين سؤال که با توجه به اينکه شما در اين مجموعه با جامعه پزشکان شوخي کرده ايد فکر نمي کنيد باعث اعتراض اين قشر از جامعه شويد، مي گويد: به هر حال براي ساخت يک مجموعه طنز ما نيازمند شوخي کردن با اقشار مختلف هستيم. البته اميدوارم جامعه فرهيخته پزشکان متوجه اين موضوع باشند که شوخي هاي ما تنها در حد شوخي است و اين کار فقط يک کار طنز است و نبايد آن را زياد جدي بگيرند.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است در طول کار با توجه به بازخورد مخاطبان ريتم و نوع قصه را تغيير دهيد، گفت: محور و خط داستان شکل گرفته و ما با توجه به بازخورد ها تنها مي توانيم چيزي را که مطلوب مخاطب نباشد کمرنگ کنيم يا چيزي را که مخاطب پسنديده پررنگ تر نشان دهيم و الا خط داستان را نمي توانيم تغيير دهيم.
صحت ادامه مي دهد: «ساختمان پزشکان» با «چارخونه» فرقهاي زيادي دارد چرا که چارخونه کار اول من به عنوان کارگردان بود و از اين نظر ضعف هايي داشت. اما براي نشان دادن يک سريال مطلوب و دوست داشتني همگي سعي کرده ايم تا مخاطبان از «ساختمان پزشکان» خاطره خوشي را به همراه داشته باشند.

«ناصر» ساختمان پزشکان

«هومن برق نورد» يکي از بازيگران مجموعه ساختمان پزشکان است. او از آن دسته بازيگراني است که فعاليتش را ازتئا تر شروع کرده و با بازي درچند نقش متفاوت مثل اشک ها ولبخند ها، در مسير زاينده رود، باغ شيشه اي، مجموعه نيمکت و... نشان داد که بازيگر طنازي است که بر اساس موقعيت، مي تواند بازي خوب و قابل قبولي ارائه دهد. او جزو بازيگراني است که خيلي به موقع و در صورت نياز با استفاده از بداهه، لحظات به ياد ماندني را براي مخاطب ايجاد مي کند و اين يکي از ويژگي هاي بازي برق نورد محسوب مي شود.

هومن برق نورد در اين سريال نقش «ناصر» برادر بزرگ دکتر نيما افشار که بهنام تشکر نقش آن را بر عهده دارد بازي مي کند. او در خانواده اي زندگي مي کند که در آن اتفاقات مختلفي رخ مي دهد. برق نورد معتقد است که «ناصر» نقش شيريني است که چون مابه ازاي بيروني دارد مخاطب به خوبي مي تواند با او ارتباط برقرار کند.

اين بازيگر درخصوص ويژگي نقش و دلايل قبول آن در اين مجموعه به خبرنگار ما مي گويد: در انتخاب هر کاري متن برايم خيلي اهميت دارد و بعد کارگردان و مجموعه بازيگران. «ساختمان پزشکان» متن خوبي داشت. من هميشه قلم پيمان قاسم خاني را دوست داشته ام و به کار هايش اطمينان دارم. اين قضيه مهم ترين دليل انتخاب اين نقش بود. دوم به دليل حضور خود «صحت» به عنوان کارگردان بود چرا که او را به عنوان بازيگر و نويسنده فعال و موجهي مي شناسم و با وجود اين دو، پذيرفتم که «ناصر» قصه «ساختمان پزشکان» باشم چون مي دانستم و مطمئن بودم که کار خوبي مي شود.

برق نورد تأکيد مي کند: سروش صحت از آن دسته کارگرداناني است که دست بازيگرش را باز مي گذارد که اين کار خيلي خوب است. من در اين کار هم با اجازه خود صحت از بداهه استفاده کرده ام که همين قضيه خودش به شيريني نقش اضافه مي کند. وي در پايان در خصوص سختي هاي بداهه گويي مي گويد: بداهه گويي اصلاً کار دشواري نيست، اگر بداني چه توانايي هايي داري، بازيگر مقابلت چه کسي است و کجا بايد چه چيزي را بگويي.

*  قدس
نظرات بینندگان