arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۷۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۴

آمادگی پلیس برای برگزاری «جشن هسته‌ای»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی نیروی انتظامی از آمادگی پلیس برای حضور در کنار شهروندان در جشن توافق احتمالی هسته‌ای خبر داد.
 
سردار سعید منتظرالمهدی در دومین نشست خبری خود که ظهر امروز در مقر ستاد ناجا برگزار شد به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد و آماری را نیز از عملکرد پلیس در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.
 
وی به اقدامات پلیس در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس مراسم این شب بدون هیچ مشکلی برگزار شد، همچنین در حوزه ترافیکی نیز برابر آمارهایی که به دست ما رسیده، در ماه مبارک رمضان، تصادفات و تلفات رانندگی کاهشی 8 درصدی نسبت به پارسال را نشان می‌دهد.
 
نجات 154 نفر از مرگ، توسط عوامل دریابانی ناجا
سخنگوی نیروی انتظامی درباره اجرای طرح سالم‌سازی دریا نیز گفت: اجرای این طرح از اواخر خردادماه آغاز شده و در اجرای آن 154 نفر از کسانی که درون دریا دچار حادثه شده بودند توسط عوامل دریابانی ناجا از مرگ نجات یافتند.
 
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت عید فطر
منتظرالمهدی از تصمیم پلیس برای بخشش خودروهای توقیفی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با دستور فرمانده نیروی انتظامی کلیه خودروها و موتورسیکلت‌هایی که فاقد منع قضایی بوده و با دستور پلیس نیز توقیف شده باشند، به مناسبت عید فطر ترخیص می‌شوند.
 
به گفته وی، ابلاغیه این دستور از امروز صادر شده و از روز سه‌شنبه نیز قابل اجرا خواهد بود.
 
درگیری مرزبانان کشور با عوامل گروهک تروریستی جیش‌العدل
معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه سخنانش به درگیری میان مرزبانان کشورمان با عوامل گروهک تروریستی جیش‌الظلم (جیش‌العدل) اشاره کرد و گفت: در این درگیری که سحرگاه دیروز در منطقه میرجاوه رخ داد، یکی از فرماندهان هنگ مرکزی به شهادت رسید و شماری از اعضای این گروهک تروریستی نیز دستگیر شدند که آنان در اعترافات خود عنوان کردند که قصد خرابکاری در چند شهر مختلف کشور را داشته و به همین منظور با استفاده از تسلیحاتی نوین، نظیر تسلیحات نوری، صوتی و... قصد خرابکاری داشتند که البته ناکام ماندند.
 
سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت اجرای کنسرت‌ها و نحوه تعامل میان وزارت ارشاد و نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی میان پلیس و وزارت ارشاد وجود دارد که این هماهنگی‌ها افزایش نیز داشته است.
 
شرط برگزاری کنسرت
منتظرالمهدی درباره اینکه پس چرا برخی از کنسرت‌هایی که دارای مجوز از سوی وزارت ارشاد است، لغو می‌شوند؟ گفت: نیروی انتظامی برحسب وظیفه‌ای که برعهده دارد به منظور پیشگیری از رخدادها و وقایع وارد موضوعات می‌شود. در موضوع کنسرت‌ها نیز وضعیت به همین شکل است و چنانچه مجوز برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد و نیروی انتظامی صادر شده باشد، قطعا کنسرت‌ها برگزار خواهد شد و هیچ کنسرتی نیست که دارای این دو مجوز باشد و لغو شده باشد؛ بنابراین برای برگزاری هر کنسرت گرچه اخذ مجوز محتوایی از سوی وزارت ارشاد شرط لازم است اما شرط کافی آن مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی است.
 
وی درخصوص طرح پلیس در رابطه با برخورد روزه‌خواری آشکار در ماه مبارک رمضان نیز گفت: همکاران ما در مواردی که روزه‌خواری را مشاهده کنند، تذکرات کافی را به آنان می‌دهند. در اغلب موارد این افراد نیز از دستورات پلیس تمکین می‌کنند، اما در صورت اصرار با آنان برخورد می‌شود.
 
تذکر کتبی به چند شهروند در مراسم آب بازی کرج
سخنگوی نیروی انتظامی درباره مراسم آب‌بازی که چندی پیش در کرج برگزار شده بود، گفت: در این موضوع قصد و هدف خاصی که از پیش وجود داشته باشد مطرح نبود بلکه این اقدام ناشی از شور و هیجان جوانان بود که البته پلیس حضور یافت و چند نفر نیز تذکر کتبی گرفتند.
 
منتظرالمهدی همچنین از کاهش جرایم خشن در ماه مبارک رمضان خبر داد و درباره آزاد شدن متهمان جرایم خشن از سوی قوه قضاییه نیز گفت: دراین خصوص این قوه قضاییه است که باید پاسخگو باشد اما آنچه که من می‌توانم بگویم آن است که دغدغه تمام مسوولان رفع چنین مشکلاتی است و امیدوارم پلیس درونی هر یک از ماها که پیشگیری از جرم است، بیدار باشد.
 
آمادگی پلیس برای برگزاری جشن هسته‌ای
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر پلیس درخصوص برگزاری جشن از سوی مردم پس از توافق احتمالی هسته‌ای چیست؟ گفت: ناجا آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز این اتفاق خوب، در کنار شهروندان قرار گیرد البته اقدامات باید در چارچوب قانون و شئونات اسلامی شادی باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
19
232
جشن میلیونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
47
158
ای کاش یک بار هم جشن در چارچوب شئونات ملی برگزار شود!
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
18
198
اولین و باشکوه ترین جشنی خواهد بود که نیروی انتظامی مهماندارش خواهد بود چون تیم بازنده در میان ما نیست
نظرات بینندگان