arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۸۹

چگونه بنزین سوپر را از معمولی تشخیص دهیم؟

در گذشته بنزین سوپر به دلیل خرید از کشور‌های مختلف به رنگ‌های سبز و آبی بود، اما اکنون بنزین سوپر تولید داخل سفید رنگ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در گذشته بنزین سوپر به دلیل خرید از کشور‌های مختلف به رنگ‌های سبز و آبی بود، اما اکنون بنزین سوپر تولید داخل سفید رنگ است.

به گزارش انتخاب؛ بیژن حاج محمد رضا رییس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد راه‌های شناسایی بنزین سوپر از بنزین معمولی، اولین مشخصه را رنگ عنوان کرد و با بیان مطلب بالا افزود: این در حالیست که رنگ بنزین معمولی صورتی مایل به قرمز است.

او یکی دیگر از ویژگی‌های بنزین سوپر را بالا بودن جهش و پریدگی آن نسبت به بنزین معمولی دانست و افزود: برای آن‌که مطمئن شوید که آب در بنزین سوپر وجود دارد یا نه، با ریختن چند قطره بنزین سوپر روی یک ورق کاغذ نباید اثر خاصی روی آن باقی بماند؛ در صورتی که ورق کاغذ حالت صاف خود را ازدست داد، یعنی این‌که فرآورده به آب آغشته بوده است.

وی با دادن این اطمینان به مردم که کیفیت فرآورده‌های عرضه شده در جایگاه‌های سوخت مرتبا از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کنترل می‌شود، بوی متفاوت بنزین سوپر و معمولی را از دیگر راه‌های شناسایی آن‌ها برشمرد.

رییس هیات مدیره انجمن جایگاه‌داران، تفاوت گاز‌های خارج شده از باک خودرو در هنگام سوخت‌گیر را هم از نکات مهم در شناسایی فرآورده‌ها عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به این که هنگام سوخت‌گیری و قرار گرفتن نازل در باک خودرو، فرآورده مورد نظر قابل مشاهده نیست، گاز خارج شده می‌تواند راه مناسبی برای این کار باشد.

وی ادامه داد: به این منظور اگر گاز خارج شده از باک خشک بود بنزین سوپر، اگر چرب بود بنزین معمولی و اگر بسیار بدبو بود گازوییل است. برای تشخیص بنزین از گازوئیل نیز در صورت باقی ماندن گاز بنزین روی دست، در ابتدا لکه باقی نمی‌ماند، اما بعد از مدتی در صورت پاک نشدن، به لکه‌ای سفید تبدیل می‌شود که این نشانه بنزین است.

حاج محمدرضا همچنین با رد قرص‌هایی که بنزین معمولی را به سوپر تبدیل می‌کنند یا این‌که گفته می‌شود سبب افزایش اکتان بنزین سوپر می‌شوند نیز گفت: این قرص‌ها مکمل هستند و در واقع موجب افزایش کارایی خودرو می‌شوند، نه افزایش کیفیت سوخت. ضمن این که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این نوع مکمل‌ها را قبول ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
2
خصوصیت بنزین سوپر : سفید است .قیمت ازاد ان 800 تومان است (البته فعلا) و بوی نفت سفید می دهد...
نظرات بینندگان