arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۸۹

علی دایی: درگيري‌ام با آن ليدر برنامه‌ريزي شده بود

علي دايي معتقد است با وجود اينكه تيمش موقعيت‌هاي زيادي براي گلزني داشت؛ اما در روزي كه مي‌توانست به راحتي به صدر جدول نزديك شود، تنها يك امتياز گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي دايي معتقد است با وجود اينكه تيمش موقعيت‌هاي زيادي براي گلزني داشت؛ اما در روزي كه مي‌توانست به راحتي به صدر جدول نزديك شود، تنها يك امتياز گرفت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از تساوي بدون گل تيمش با شهرداري تبريز در نشست خبري پس از بازي اظهار كرد: در روزي كه سه چهار مهاجم اصلي خود را در اختيار نداشتيم، بازي خوبي را انجام داديم و روي دروازه شهرداري زياد فشار آورديم؛ اما روي بي‌دقتي بازيكنان ما نتوانستيم گلي به ثمر برسانيم.

دايي ادامه داد: ما در نيمه اول پنج، شش موقعيت خوب براي گلزني داشتيم كه از آنها استفاده نكرديم. با شروع نيمه دوم فشار ما روي دروازه شهرداري بيشتر شد و باز هم مي‌توانستيم روي موقعيت‌هايي كه داشتيم به گل برسيم، اما متاسفانه بازيكنان ما امروز در شوت‌هاي آخر دقت كافي را نداشتند. فكر مي‌كنم داور يك پنالتي هم بايد براي ما مي‌گرفت كه اگر آن پنالتي گرفته مي‌شد، روند بازي عوض مي‌شد و ما مي‌توانستيم راحت‌تر كار كنيم.

وي افزود: از هواداران خوب‌مان تشكر مي‌كنم كه در اين بازي 90 دقيقه ما را تشويق كردند و از بازيكنان خودم هم متشكرم كه در اين بازي بسيار تلاش كردند و هيچ چيزي كم نگذاشتند. متاسفانه در روزي كه مي‌توانستيم با اختلاف گل زياد شهرداري را شكست دهيم، تنها يك امتياز گرفتيم. در كل امروز از لحاظ فوتبالي بسيار خوب بازي كرديم و فقط در زدن ضربات آخر مشكل داشتيم.

سرمربي پرسپوليس با اشاره به صحنه‌اي كه داور مي‌توانست براي پرسپوليس خطاي پنالتي اعلام كند، گفت: من خواهش مي‌كنم كه كميته داوران اين صحنه را يك بار ديگر بينند و بگويند در صورت گرفته شدن اين پنالتي، آيا در روند بازي ما تاثيرگذار نبود و آيا نتيجه بازي در پايان عوض نمي‌شد؟ ما امروز همه كار كرديم غير از گلزني و متاسفانه بهترين موقعيت را براي نزديك شدن به صدر جدول از دست داديم به همين خاطر از هواداران‌مان عذرخواهي مي‌كنم. امروز، روز پرسپوليس نبود هر چند كه ما موقعيت‌هاي زيادي داشتيم.

دايي با بيان اينكه فوتبالي كه امروز پرسپوليس ارائه داد قابل قبول بود، گفت: من از بازي بازيكنانم رضايت كامل دارم، چرا كه هر جور موقعيت گلزني خلق كردند و از تير دروازه گرفته تا موقعيت تك به تك، سانتر روي دروازه و ضربات ايستگاهي شانس‌هاي زيادي را به روي دروازه شهرداري به وجود آوردند.

دايي در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگاري كه امروز همه سكوها با وجود توقف مقابل شهرداري پرسپوليس را تشويق كردند و به نظر مي‌رسيد كه برخي ليدرها به اشتباه خود پي برده بودند، گفت: من پيش از اين هم گفته‌ام كه دوست ندارم كسي من را تشويق كند. ما احتياج داريم كه تيم‌مان تشويق شود هر كسي كه پرسپوليس را دوست دارد، وقتي به ورزشگاه مي‌آيد فقط تيمش را تشويق كند. باز هم مي‌گويم كه ما تمام سعي و تلاش‌مان را كرديم، اما توپ‌هايمان گل نشد.

سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه در ابتداي فصل آن بازيكناني را كه مي‌خواستيد، نتوانستيد به خدمت بگيريد، آيا در هفته‌هاي آينده كه بازيهاي پرفشاري در پيش داريد مشكلي نخواهيد داشت؟ گفت: مطمئنا شرايط خيلي سختي داريم. ما بايد با همين موجودي كار كنيم. من مديون همه بازيكنانم هستم كه بسيار زحمت مي‌كشيدند و تمام توان‌شان را در ميدان مي‌گذارند. فوتبال همين است. ممكن است يك روز به بن‌بست بخوريم.

علي دايي ادامه داد: خيلي از مسائل در مملكت ما وجود دارد كه نمي‌توان براي آنها پاسخي پيدا كرد و قضاياي فوتبالي هم بخشي از آنهاست.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه نشست خبري خود پس از توقف مقابل شهرداري تبريز در هفته بيست و ششم ليگ برتر درباره ديدار چهارشنبه تيمش مقابل الوحده در ليگ قهرمانان آسيا گفت: از همين الان كار ما براي بازي با الوحده آغاز مي‌شود و ما بايد در چند روز آينده اين تيم را به خوبي آناليز كنيم و نقاط ضعف و قوت‌شان را بشناسيم.

دايي تصريح كرد: از حالا نمي‌توانيم بگوييم كه سه امتياز اين بازي براي ماست و بايد در چند روز آينده تلاش كنيم كه با شناخت الوحده، سه امتياز مهم اين بازي را به دست بياوريم. مطمئنا اين بازي براي ما فرصت خوبي است كه بازي بدمان برابر الاتحاد را جبران كنيم و شرايط خود را در ليگ قهرمانان بهبود ببخشيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او پرسيد شهرداري امروز موقعيت‌هاي زيادي نداشت، اما دو سه بار دفاع پرسپوليس را آزار داد، قبول داريد كه دفاع تيمتان هنوز مشكل دارد گفت: شهرداري در طول بازي فقط همان يك موقعيت را داشت كه البته آفسايد شد؛ اما به نظر من دفاع ما عملكرد بدي نداشت. مگر دفاع ما بتن‌آرمه است كه هيچ كس نتواند از آن رد شود. من قبول دارم كه هنوز در خط دفاع مشكلاتي را داريم و هنوز تيم كاملي نيستيم، اما در چند بازي گذشته خط دفاع ما عملكرد خوبي داشته و امروز هم خوب بود.

در ادامه نشست خبري، خبرنگاري از دايي پرسيد، پس از آنكه آن ليدر با شما درگير شد و آن مسائل پيش آمد به نظر مي‌رسد كه ديگر حرمت‌ها شكسته شده و همه به راحتي به بزرگان فوتبال حمله مي‌كنند. به همين خاطر بود كه در بازي قبل نادر احمدي با شما درگير شد، آيا اين موضوع را قبول داريد، كه سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: خير، من اين موضوع را قبول ندارم، بحث آن ليدر با نادر احمدي فرق مي‌كند. من قبل از اين هم گفتم كه احمدي به من توهيني نكرد، اگر اينگونه باشد كه ديگر سنگ روي سنگ بند نمي‌شود.

دايي با اشاره به ليدرها افزود: اصلا شما در دنيا يك كشور را به من نشان دهيد كه ليدر داشته باشد. اين چيزهاي من‌درآوردي است كه خودمان در ايران به وجود آورده‌ايم. البته من گفته‌ام كه در ميان ليدرها بسياري از افراد خوب پيدا مي‌شوند كه تنها به عشق تيم‌شان كار مي‌كنند؛ اما پنج، شش نفر هم از بين آنها هستند كه از اين قبيل كارها انجام مي‌دهند. البته اينگونه آدم‌ها در قشر ما مربيان هم هستند و حتي در ميان شما خبرنگاران هم ديده مي‌شود. به هر حال آدم خوب و بد در هر جايي وجود دارد.

سرمربي پرسپوليس با اشاره به اتفاقات بازي ايران و عربستان در مقدماتي جام جهاني 2010 كه به شكست تيم ملي با علي دايي منجر شد، گفت: پيش از اين هم گفته‌ام كه ما همگي ميهمان پرسپوليس هستيم و صاحبان اصلي اين تيم مردم هستند. يك روزي آمده‌ايم و يك روزي هم مي‌رويم، اما متاسفانه برخي از اين آقايان خودشان را صاحب پرسپوليس مي‌دانند. روزي كه با عربستان بازي داشتيم، خيلي از همين ليدرها كه من قبل از بازي هم مي‌دانستم چه كارهايي مي‌خواهند انجام دهند، به مردم خط مي‌دادند و مردم هم تحت تاثير آنها شعارهايي را سر دادند؛ اما همه مي‌دانستند كه اين اتفاقات از كجا نشات مي‌گيرد. من دو ساعت بعد از آن بازي ديگر در تيم ملي نبودم، اما ساعت 10 صبح روز پس از بازي يكي از خبرگزاري‌ها از يك نهاد خيلي مهم خبري را منتشر كرده بود كه بسيار جاي تاسف داشت. نهادي كه اصلا ربطي به فوتبال نداشت. مطمئن باشيد از آن موقع فاتحه اين فوتبال خوانده شد.

علي دايي با بيان اينكه اتفاقا با اين موضوع دست خيلي‌ها رو شد و خيلي از مسائل برملاء گرديد، گفت:‌ مطمئن باشيد كه مردم از اين مساله گذشت نمي‌كنند. اين اولين و آخرين باري بود كه من گذشت مي‌كردم، ديگر كسي نمي‌تواند به خودش اجازه بدهد كه از اين كارها بكند.

وي در پاسخ به اين سوال كه عدم وجود تشكلي كه بتواند در اين جور مواقع از مربيان دفاع كند، مشكل‌ساز است گفت:‌ اصلا به من بگوييد كه ما كدام تشكل را داريم كه بخواهد دفاع كند.

دايي درباره اين موضوع كه باشگاه پرسپوليس در مورد اين مساله هيچ موضعي نگرفته‌، گفت: من اصلا كاري به باشگاه پرسپوليس ندارم و كار خودم را انجام مي‌دهم؛ اما خود روزنامه‌ها هم مصاحبه‌هاي اين افراد را چاپ مي‌كردند و به نوعي به آنها اعتبار مي‌دادند. اصلا من نمي‌فهم چرا چنين افرادي بايد در روزنامه‌ها باشند، نمي‌خواهم در مورد فردي كه هم عقبه‌اش معلوم است و هم آينده‌اش مشخص است، صحبت كنم؛ اما روزنامه‌ها او را بزرگ كردند.

سرمربي پرسپوليس افزود: من كاري ندارم كه چه كسي اعلاميه خوانده بود يا هر كار ديگري كرده بود، من پس از بازي ايران و عربستان فقط از مردم عذرخواهي كردم، چرا كه بحث مردم متفاوت است. الان هم تنها مديرعامل باشگاه پرسپوليس است كه مي‌تواند هر زمان كه بخواهد من را كنار بگذارد، چرا كه من فقط با او قرارداد دارم، اما ليدرها كه نمي‌توانند براي من تعيين و تكليف كنند؛ من كه با آنها قراردادي نبستم. متاسفانه چهار پنج نفر كه، ببخشيد سواد هم ندارند و نمي‌توانند يك كاغذ بنويسند، آمدند در آن بازي اعلاميه دادند، مطمئن باشيد كه من اين چيزها را مي‌فهم؛ اما مي‌مانم و با قدرت به كار خودم ادامه مي‌دهم.

علي دايي كه به نظر مي‌رسد خاطرات تلخ پس از بازي ايران و عربستان دوباره برايش زنده شده، گفت: نه تنها اين مسائل، بلكه خيلي اتفاقات ديگر در مملكت ما مي‌افتد كه نه من و نه شما نمي‌توانيم در مورد آنها صحبت كنيم. آن موضوع يك مساله برنامه‌ريزي شده بود و حتي مي‌دانستم كه آن برنامه تا كجا ريخته شده بود، شاهد هم دارم و او را به دادگاه مي‌آورم تا شهادت دهد.

وي ادامه داد: من حتي متاسفم براي آن عكاسي كه پس از درگيري من با ليدر، دزدكي در يك پرايد نشسته بود و از من عكس مي‌گرفت.

سرمربي پرسپوليس در مورد اينكه حتي فيلم آن روز در يكي از سايت‌هاي اينترنتي گذاشته شده بود، گفت: من كاري به اين مسائل ندارم و فقط از خودم دفاع مي‌كنم. شخصيت اجتماعي من اجازه نمي‌دهد كه برخي كارها را انجام دهم؛ اما مطمئنم كه اگر دماغ اين افراد را هم بگيرم نفس‌شان هم در نمي‌آيد. مطمئن باشيد كه اين سوال‌هاي شما هيچ جوابي ندارد. در اين مملكت آنقدر از اين اتفاقات مي‌افتد كه هيچ كس نمي‌تواند در مورد آنها پاسخگو باشد و خيلي اتفاقات هستند كه نادرست هستند و در مسير درستي پيش نمي‌روند. من فقط مي‌توانم از خودم دفاع كنم و جايگاه خودم را حفظ كنم و همچنين كار خودم را به درستي انجام دهم. مطمئن باشيد مسائل بيروني باشگاه ربطي به من ندارد. من جلوي خيلي از مسائل ايستاده‌ام و مي‌ايستم. باشگاه هم مختار است كه هر وقت خواست من را كنار بگذارد؛ اما تا روزي كه هيچ مشكلي، كار فني من را تهديد نكند، ضمن اينكه كسي نمي‌تواند در بحث فني در كار من دخالت كند.

دايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اين روزها فشار روي برنامه 90 زياد دارد، نظر شما در مورد اين برنامه چيست، گفت: برنامه 90 يكي از بهترين برنامه‌هاي ورزشي كشور ماست كه خيلي از حقايق فوتبال ما را نشان مي‌دهد. شايد بعضي مواقع مسائلي داشته باشد، اما خيلي از مسائل را بازگو مي‌كند كه درد فوتبال ماست و بايد از آنها تشكر كرد. بايد از دست‌اندركاران اين برنامه تشكر كرد. درست است كه خود من بعضي وقت‌ها از اين برنامه ناراحت مي‌شدم، اما برنامه 90 خيلي از موضوعات فوتبال ما را نشان مي‌دهد هر چند شرايط مملكت ما اجازه نمي‌دهد كه خيلي از مسائل را بازگو كنيم.

وي در پايان نشست خبري خود در پاسخ به اين سوال كه اگر در بازي مقابل الوحده هم چند مهاجم اصلي خود را اختيار نداشته باشيد، با شوخي گفت: خودم لخت مي‌شوم و به زمين مي‌روم! مطمئن باشيد كه كل بضاعت پرسپوليس همين است و من كار ديگري نمي‌توانم انجام دهم مي‌خواهيد كه زنگ بزنم مسي را استخدام كنند؟
نظرات بینندگان