arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

توصیه قرائتی به مبلغان

رئيس ستاد اقامه نماز گفت: مبلغان بايد تبليغات كم ولي پر‌محتوا انجام دهند و در اين زمينه بايد تبليغ هفت دقيقه‌اي تمرين شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس ستاد اقامه نماز گفت: مبلغان بايد تبليغات كم ولي پر‌محتوا انجام دهند و در اين زمينه بايد تبليغ هفت دقيقه‌اي تمرين شود.

به گزارش مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محسن قرائتي در نشست تبليغ چهره به چهره ويژه ايام نوروز كه با حضور طلاب و فضلا حوزه در سالن اجتماعات مدرسه فيضيه قم برگزار شد با بيان اينكه عيد نوروز فرصت استثنايي براي مبلغان است، اظهار داشت: ماه‌هاي تبليغي مرسوم بين مبلغان، ماه رمضان، محرم و صفر است كه مخاطبان خاصي در آن شركت مي‌كنند اما در اين ميان عيد نوروز يك فرصت براي كساني كه داراي خلاقيت و هنر هستند، ‌است.

وي افزود: عيد نوروز از امتيازهاي ويژه‌اي برخوردار است، ويژگي نخست آن اين است كه تمام طلبه‌ها هجرت مي‌كنند، ويژگي دوم آن برخورداري از فضاي شاد و دل‌انگيز است كه همه با سلايق مختلف در آن شركت مي‌كنند و سومين ويژگي آن اين است كه در تبليغ ماه‌هاي محرم و رمضان معمولا مبلغان را كسي نمي‌شناسد ولي در عيد نوروز اكثريت افراد مبلغ را مي‌شناسند.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور با توصيه به مبلغان تصريح كرد: در تبليغ عيد نوروز با مخاطبان متنوعي روبه‌رو هستيد، رنگ و لباس، فرهنگ و عقيده‌ها متفاوت است، بايد زبان دين را فهميد و معارف اهل بيت (ع) را به مخاطبان با زبان ساده و دلنشين بيان كرد و نيز در اين ميان نبايد از تفريحات مردم كم كرد.

وي گفت: مبلغان بايد نحوه انتقال مطالب را تغيير دهند، بايد تبليغات كم ولي پر معني باشد و در اين ارتباط مبلغان تبليغ هفت دقيقه‌اي را تمرين كنند تا بتوانند در كمترين زمان پاسخگوي شبهات باشند.

مبلغي در پايان افزود: 500 جلد كتاب در موضوعات متنوع و براي سنين مختلف در اختيار مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم قرار داده شده است كه متقاضيان مي‌توانند به دفتر مجمع مراجع كرده و كتاب را دريافت كنند.
نظرات بینندگان