arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۴
نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل:

احمدی‌نژاد تمام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: احمدی‌نژاد تمام شده و محال است دوباره به صحنه سیاسی و قدرت بازگردد.

سید محمد‌صادق‌ خرازی سه‌شنبه شب در جمع اعضای حزب ندای ایرانیان و اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه احمدی‌نژاد تمام شد و محال است دوباره به صحنه سیاسی و قدرت بازگردد و محاکمه چنین فردی به سبب سخنان و اعمالش حق تاریخی ملت ایران است، اظهار داشت: آن ادبیات و گفتمانی که سال‌ها ایران را به انزوا کشاند و کشور را تا آستانه سقوط پیش برد هرگز دراین سرزمین دوباره قد علم نخواهد کرد.

وی مدعی شد: او با خطاهای تاریخی و استفاده از اعتماد بزرگان و سوء‌مدیریت‌ها، آسیب‌های جبران‌ناپذیر به کشور زد و خدمتی به مردم شریف ایران نکرد.

خرازی با ادعای اینکه احمدی‌نژاد با ادبیات خاص و کاغذ‌پاره خواندن قطعنامه‌ها موجب بی‌اعتمادی جهان علیه ایران شد و به شدت قدرت بازدارندگی آن را تنزل داد، ابراز کرد: هیچ ایرانی علاقه ندارد که به بهانه‌های واهی، مردمش در انزوا قرار بگیرد!

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته ادبیات تند، تلخ و سخره‌آمیز تمدن و تاریخ ملت ایران را در عرصه جهانی به بازی گرفته بود ادامه داد: موفقیت هسته‌ای که امروز شاهد آن هستیم می‌تواند ایران امروز ما را با دیروزش متمایز کند.

خرازی افزود: ایران از امروز راه بزرگی را آغاز کرد و برای مردم کشور و حتی سایر کشورها ثابت شد که با فرهنگ گفت و گو و مذاکره در جهان می‌توان حقوق مسلم یک ملت را استیفا کرد.

این فعال سیاسی گفت: در این توافق مردم ایران نشان دادند با وجود همه بدنامی‌ها و احجاف در حق آنها همواره پاسدار حق و عدالت و آزادای بوده و هستند.

خرازی با اشاره به آرمان‌های بلند اصلاحات و پیوند آن با مردم و آرمان‌های امام (ره) تصریح کرد: اصلاحات زنده است چون انقلاب‌، امام و رهبری زنده است.

وی در ابتدای سخنان خود به توافق بزرگ هسته اشاره کرد و حصول آن را در نتیجه مجاهدت‌های شبانه‌روزی خردمندان عرصه دیپلماسی کشور تحت منویات مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت تدبیر و امید و همکاری‌های مردم توصیف کرد.

خرازی گفت: با این توافق ملت ایران به موفقیت‌های بزرگی نایل آمد از جمله تهدید خارجی از سر ایران دور شد و مسئله هسته کشورمان به رسمیت شناخته شد، اما برای حل مشکلات داخلی و رونق اقتصادی، کسب وکار و اشتغال همه باید همت کنند و دولت تدبیر و امید را یاری دهند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان