arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۴

اصفهان آماده سیل گردشگران در تعطیلات عید فطر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان از افزایش ساعت کاری بناهای تاریخی در تعطیلات عید فطر در این استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فریدون اله‌یاری با اشاره به ادامه‌دار بودن فعالیت ستاد تسهیلات سفر در این استان از نوروز 94 تا کنون گفت: در برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مسافرانی که در عید فطر به اصفهان می‌آیند برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کمپ‌های موقت در مناطق مختلف شهر دایر شود و ساعت کار بناهای تاریخی تا ساعت 19 افزایش پیدا کند.

به گفته‌ی او ساعات کار مجموعه جهانی کاخ «چهل‌ستون » و کاخ «عالی‌قاپو» تا ساعت 20:30 افزایش می‌یابد،‌ همچنین در این روزها به همه بناهای تاریخی در آماده باش اعلام شده است و هیچ محدودیتی برای گردشگران داخلی و خارجی وجود ندارد.

وی با اشاره به پایان یافتن دور نخست سفرهای تابستانی که چند روز قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شده بود، اظهار کرد: دور دوم سفرهای تابستانی نیز از اول مرداد ماه تا سی و یک شهریور خواهد بود، از سوی دیگر باتوجه به توافق هسته‌ای به دست آمده، منتظر سیل ورود گردشگران به اصفهان هستیم.

اله‌یاری در مقایسه‌ی نسبت رشد گردشگران در سال‌های گذشته نیز گفت: سال 93 نسبت به سال 92 با رشد 60 درصدی برای ورود گردشگران مواجه بودیم، آن رشد خوبی بود، بنابراین امیدواریم در آینده نیز با رشد بهتری در این زمینه مواجه باشیم.

او همچنین از برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه هتل‌سازی و ایجاد فرودگاه در اصفهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: جمع آوری همه نهادها و ارگان‌هایی که می‌توانند در بحث گردشگری فعال باشند، را در دستور کار داریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان