arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۴

دزدی اینترنتی از پشت میله‌های زندان

مردی از پشت میله‌های زندان باند کلاهبرداری اینترنتی را هدایت می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جعفر علیزاده» رئیس پلیس رباط کریم در غرب استان تهران از سرقت اینترنتی از داخل زندان خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس در پی شکایت شخصی در کلانتری ۱۱ مرکزی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب فردی موضوع را در دستور کار خود قرار داد. وی افزود: مالباخته در تحقیقات پلیسی اظهار داشت که پیامکی با عنوان «شما در قرعه‌کشی جشنواره سال ۹۴ اپراتور همراه اول برنده جایزه ۵ میلیون تومانی شدید و جهت پیگیری با شماره موبایل‌های ۰۹۱۰۹۹ و ۰۹۱۰۵۹ تماس بگیرید» به گوشی وی ارسال شده بود و پس از تماس با آنها ارتباط تلفنی برقرار کرده است، به خودپرداز رفته و با هدایت آنها در عملیات‌های پی در پی ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال به شماره حساب‌هایی که داده بودند واریز کرده است.
علیزاده ادامه داد: مأموران سریعاً مشخصات و پرینت حساب صاحبان خطوط را از شرکت همراه اول و بانک استعلام گرفته که مشخص شد حساب‌ها متعلق به دو مرد در کرج و تهران است که چند روز پیش زنی با این دو کارت عابربانک از یک دفتر خدمات ارتباطی و تلفن همراه در کرج تعداد چهار گوشی به ارزش ۷۱ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال خریده است.
این مقام پلیسی تصریح کرد: مأموران پلیس سریعاً با تشکیل یک تیم عملیاتی به دفتر خدماتی رفته و با هماهنگی قضایی تصاویر دوربین‌های مداربسته را مشاهده و در پی فعالیت‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در فردیس کرج شناسایی کردند و متهمان دستگیر شدند.
علیزاده اضافه کرد: متهمان در بازجویی پلیسی به جرم خود اعتراف کرده و گفتند با همدستی شوهر این زن جوان که سابقه‌دار بوده و در حال حاضر در زندان است اقدام به سرقت کرده‌اند، به صورتی که وی از داخل زندان به مردم پیامک ارسال می‌کرد و آنها را فریب می‌داد و قصد کلاهبرداری داشته که با هشیاری مأموران موفق نشده است.
نظرات بینندگان