arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

چند نفر را جذب کردی برادر؟

هیچ‌کس تاکنون دیده یا شنیده کسی با فحش و ناسزا و تحقیر و توهین توانسته باشد فردی یا افرادی را جلب خودش یا جذب ایده و فکری کند؟ راهبرد «جذب حداکثری» که بیست ماه و بیست روز پیش رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی پس از انتخابات مطرح فرمودند هرگز تاریخ مصرف ندارد و همه کسانی که در زیر چتر نظام فعالیت می‌کنند موظفند با عنایت به این راهبرد کلان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را سامان دهند و مبتنی بر اقتضائات چنین برنامه‌ای به کنش و واکنش بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهران امروز در سرمقاله خود با عنوان«چند نفر را جذب کردی برادر؟» نوشت:

*هیچ‌کس تاکنون دیده یا شنیده کسی با فحش و ناسزا و تحقیر و توهین توانسته باشد فردی یا افرادی را جلب خودش یا جذب ایده و فکری کند؟ راهبرد «جذب حداکثری» که بیست ماه و بیست روز پیش رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی پس از انتخابات مطرح فرمودند هرگز تاریخ مصرف ندارد و همه کسانی که در زیر چتر نظام فعالیت می‌کنند موظفند با عنایت به این راهبرد کلان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را سامان دهند و مبتنی بر اقتضائات چنین برنامه‌ای به کنش و واکنش بپردازند.

*بعد از گذشت این همه مدت بد نیست همه فعالان سیاسی کشور به عملکرد خود نظری بیندازند و از خود بپرسند در راستای فرمایش رهبری چه اقدامی کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین الزامات جذب حداکثری رعایت اخلاق و احترام به دیگران مخصوصا افرادی است که لزوما هماهنگی و همراهی با ایده و فکر صاحبان قدرت ندارند. روشن است که احترام گذاشتن به مخالف لزوما به معنای پذیرش عقیده او نیست بلکه تن دادن بی‌قید و شرط به احکام اخلاق اسلامی است، همان چیزی که هم از اهداف بعثت انبیاء و هم از لوازم حکومت اسلامی است.

* جذب حداکثری تنها با رعایت اخلاق فراچنگ می‌آید و آنجا که اخلاق در محاق می‌رود نه تنها جذبی صورت نمی گیرد که یکسره دافعه و دوری از حق اتفاق می‌افتد.

*وقتی صحبت از جذب حداکثری می‌شود منظور جذب دوست و رفیق و پسرخاله و دخترخاله نیست بلکه مقصود جذب اشخاص و افرادی است که در میان جبهه حق و باطل سردرگم و چشم انتظار طلوع حقیقت اند و دوست دارند در میان گرد و غبار به پا خاسته بتوانند به راهی بروند که باید بپویند. جذب اینگونه افراد و سایر اشخاصی که در این هنگامه قرار دارند با هتک‌حرمت و رفتارهای غیراخلاقی نه میسور است و نه مطلوب.

*اکنون باری دیگر رهبر معظم انقلاب بر همه رهپویان جبهه انقلاب روشن ساختند که «هرگونه هتک حرمت و رفتارهای غیراخلاقی و توهین‌آمیز، خلاف شرع، مخالف عقل سیاسی و ضربه به جمهوری اسلامی است و خداوند را خشمگین می‌کند.» این جمله به قدری واضح و گویا و روشن است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را ناشنیده یا نادیده بگیرد. با این فرمایش رهبری وظیفه دستگاه قضا سنگین‌تر از همیشه است چرا که همه از این دستگاه مقتدر انتظار دارند حرمت‌شکنان را بر جای خویش بنشاند و آنان را که در برابر مطالبه شایسته رهبر معظم انقلاب سرکشی می‌کنند، زنهار دهد و عدالت را بر آنها جاری سازد.

نظرات بینندگان