arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

شرط قذافی برای بخشش مخالفان!

معمر قذافی گفت هر کدام از مخالفان که سلاحش را کنار بگذارد، مشمول عفو خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معمر قذافی گفت هر کدام از مخالفان که سلاحش را کنار بگذارد، مشمول عفو خواهد شد.

به گزارش انتخاب؛ ایسنا نوشت: شبکه‌ی العربیه گزارش داد: معمر قذافی، ‌رهبر لیبی به مخالفان خود پیشنهاد داد که اگر سلاحهای خود را کنار بگذارند و انقلاب مردمی علیه وی را متوقف کنند‌ آنها را عفو خواهد کرد.

رهبر لیبی اتحادیه اروپا را تهدید کرد که لیبی و باقیمانده‌ی نظامش حمایت خود را در زمینه‌ی مبارزه با تروریسم بین‌المللی و مهاجرت غیر قانونی متوقف خواهد کرد. این بدان معناست که قذافی به حمایت از گروه‌های تروریستی و فراهم کردن تسهیلات برای دستیابی آنها به سلاح بازخواهد گشت.

قذافی در پیامی به سران اتحادیه اروپا تصریح کرد:‌ ما دو راه دو گزینه پیشنهاد می‌کنیم؛ لیبی یا به مبارزه با گروه‌های وابسته به القاعده ادامه خواهد داد، یا عضویت‌ خود را در ائتلاف بین المللی علیه تروریسم پایان خواهد داد. این ائتلاف وظیفه دارد که از مسئولان لیبی در مبارزه با القاعده حمایت نماید چراکه لیبی همچنان جایگاه امن درشمال آفریقا است و در برابر موج مهاجرت از آفریقا به اروپا ایستاده است.

قذافی تصریح کرد:‌ ائتلاف ضد تروریسم لیبی را حمایت نکرده و نقش لیبی را درمتوقف کردن مهاجرت و در گسترش ثبات در آفریقا نادیده گرفت.

قذافی خاطرنشان کرد: ‌دراین صورت لیبی ناگزیر خواهد بود از ائتلاف ضد تروریسم کناره گیری کند و سیاستهایش را درقبال القاعده تغییر دهد و مانع از مهاجرت ملیونها سیاهپوست به اروپا نشود.

رهبر لیبی تاکید کرد:‌ جهان باید این مساله را به خوبی بداند که گوی و میدان اکنون در دست اروپایی‌ها است.

همچنین مفتاح میسوری، مترجم فرانسه ویژه قذافی اظهار داشت: ‌معمر قذافی ناراحت است و احساس می‌کند که به وی خیانت شده است، اما وی هرگزاز موضعش در رویارویی با انقلابیونی که نظامش را تهدید می‌کنند کوتاه نخواهد آمد.

میسوری 61 ساله تصریح کرد:‌ قذافی هرگز انتظار نداشت که کسی علیه وی تظاهرات کند واحتمالا این مساله موجب ناراحتی وی شده است چون تصورمی‌کند همه کار برای لیبیایی‌ها کرده است.

این مترجم در گفت‌و گو با سایت میدل ایست آن لاین گفت:‌ قذافی معتقد است به وی خیانت شده است حتی از سوی نزدیکترین افرادش ازجمله قذاف الدم پسر عمویش .

المیسوری افزود: برقرای ثبات در لیبی نیاز به معجزه دارد تا آنجا که من می‌دانم قذافی هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و هرگز شیوه‌اش را تغییر نمی‌دهد.

این مترجم تصریح کرد: ‌قذافی از رهبران غرب به ویژه نیکولا سارکوزی، رئیس جمهمور فرانسه، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا که ازوی خواسته‌اند کناره گیری کند ناراحت است.

نظرات بینندگان