arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

مقایسه زلزله ژاپن با حادثه11 سپتامبر+تصاویر

شان کورتین تحلیلگر امور ژاپن در مصاحبه با این کشور گفت،ژاپن به فجایعی مانند زلزله،سونامی،آتشفشان و طوفان عادت دارد و سابقه طولانی در مقابله با این حوادث طبیعی دارد.اما تصاویری که الان از ژاپن می بینیم،واقعا تکاندهنده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحلیلگر امور ژاپن تاثیر روانی زلزله دیروز را با حادثه یازده سپتامبر مقایسه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از تلویزیون بی بی سی، شان کورتین تحلیلگر امور ژاپن در مصاحبه با این کشور گفت،ژاپن به فجایعی مانند زلزله،سونامی،آتشفشان و طوفان عادت دارد و سابقه طولانی در مقابله با این حوادث طبیعی دارد.اما تصاویری که الان از ژاپن می بینیم،واقعا تکاندهنده است.

به نظر من فاجعه کنونی را می توان به حادثه یازده سپتامبر مقایسه کرد یا اینکه آن را صحنه یک فیلم غیرواقعی هالیوود در نظر گرفت.این فاجعه پیامدهای روانی بدی برای ژاپنی ها در بر خواهد داشت.

وی افزود،این زلزله و سونامی در مقایسه با زلزله هزار و نهصد و نود و پنج کوبه که شش هزار و چهارصد کشته بر جای گذاشت،تلفات کمتری دارد،اما میزان خرابی ها و همچنین آسیب دیدن چند رآکتور هسته ای وضعیت را بسیار حاد و بغرنج کرده است.

وی درباره تاثیر این زلزله بر مردم ژاپن گفت،ژاپنی به زلزله عادت دارند ،مثلا مردم توکیو همیشه شاهد لرزش زمین هستند.

اما گستردگی زلزله دیروز و وسعت خرابی ها تاثیر روانی بدی بر جای گذاشته است.

زلزله کوبه با تلفات بالا ، فقط شش و هشت دهم ریشتر قدرت داشت اما زلزله دیروز هشت و نه دهم ریشتر بود که قدرت بالایی برای یک زلزله محسوب می شود.








































نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
1
این واقا فاجعه طبیعی بود و من بسیار متاسف شدم ، ولی در عین حال خوشحال شدم از آمادگی یک کشور پیشرفته در مقابل چنین واکنش از طرف زمین به خسارتی که انسان به وی وارد آورده است . زلزله هیتی و بم فراموش نشده است ، کمبود بودجه در یکی و کمبود لیاقت در دیگری دردناک و اشک آور بود .
نظرات بینندگان