arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

نیروهای قذافی، 3 منطقه ی مهم را تصرف کردند!

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در شهر راس لانوف لیبی از سیطره گردانهای قذافی بر بندر السدره و مناطق مسکونی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در شهر راس لانوف لیبی از سیطره گردانهای قذافی بر بندر السدره و مناطق مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ گردانهای امنیتی قذافی پس از حمله دریایی و زمینی با پشتیبانی نیروی هوایی به انقلابیون، آنها را وادار به عقب نشینی کردند. امروز جنگنده های رژیم قذافی، پالایشگاه نفت منطقه راس لانوف را بمباران کردند که بزرگترین انبار سوخت آن مورد هدف قرار گرفت. خبرنگار الجزیره اعلام کرد : درگیریها در حاشیه مناطق مسکونی جریان دارد.

هدف انقلابیون از درگیری با گردانهای قذافی، پیشروی است، گردانهای ارتش ملی که همراه انقلابیون هستند برای پیشروی به سمت مناطق مسکونی تلاش می کنند، گردانهای امنیتی قذافی برای دفاع از مناطق مسکونی و منطقه السدره تلاش می کنند،درگیریها در حال حاضر در حاشیه شرقی مناطق مسکونی شهر راس لانوف جریان دارد.

خبرنگار الجزیره تاکید کرد گردانهای قذافی با توپخانه ها، جنگنده ها و کشتی های جنگی و موشک اندازها همچنان به گلوله باران انقلابیون ادامه می دهند و سیاست زمین سوخته را دنبال می کنند و انقلابیون هم در اقدامی متقابل، مواضع گردانهای قذافی را با موشک اندازها و تانکها هدف قرار می دهند و با سلاح ضدهوایی به مقابله با جنگنده های قذافی می پردازند.

نيروهاي قذافي مرکز شهر الزاويه را به تصرف در آوردند

نیروهای قذافی مرکز شهر الزاویه را پس از درگیری شدید با مخالفان به تصرف خود در آوردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی مقامات لیبی امکان دیدار خبرنگاران را از مرکز شهر که صدها تن از طرفداران قذافی در آن تجمع کرده بودند فراهم کردند. کانال تلویزیونی دولتی الشبابیه در لیبی اعلام کرد دولت مخالفانی را که سلاح بر زمین بگذارند عفو می کند. بسیاری از ساختمان های این شهر در درگیری ها آسیب دیده اند و تعدادی از آنها نیز در آتش سوخته اند.

 آثار گلوله بر روی دیوارها دیده می شود و پرچم سبز نیز بر روی برخی ساختمان ها نصب شده است. از سوی دیگر شماری از طرفداران قذافی با برپایی تجمع خوشحالی خود را از تصرف شهر به خبرنگاران خارجی نشان دادند.

یکی از این افراد می گوید: برخی از خرابکاران می خواهند کشور را ویران کنند.
نظرات بینندگان