arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۴

بازسازی خانه سیمین و جلال از اولویت خارج شد!

بازسازی پرژوه خانه سیمین و جلال به دلیل مشکلات مالی شهرداری و تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خلیل راحتی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ضمن اشاره به روند طولانی ساخت مرکز نمایشی صبا عنوان کرد: متأسفانه روند ساخت پروژه مرکز نمایش صبا و چند پروژه دیگر بسیار طول کشید اما رویکرد تازه‌ای شهرداری در پیش گرفته که تا اتمام پروژه‌های نیمه کاره، سراغ پروژه‌ای دیگر نرویم.
وی ادامه داد: مجموعه نمایشی صبا نیز جز پروژه‌هایی بود که باید هرچه زودتر به اتمام برسد. با وجود این که پروسه ساخت این مرکز طول کشیده اما از لحاظ امکانات بسیار مجهز است.
راحتی تصریح کرد: یکی دیگر از رویکردهای ما این است که پروژه‌ای را به طور کامل افتتاح نمی‌‌کنیم، بلکه فاز به فاز پیش می‌رویم. در مجموعه صبا هم فاز اول را تا پایان هفته به بهره‌برداری خواهیم رساند، فازهای دوم و سوم در شهریور و آبان بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: مجموعه صبا ۳ سالن بلک باکس، یک سالن روباز و روحوضی مخصوص نمایش‌های آیینی و یک سالن اصلی دارد.
راحتی در خصوص سالن اصلی مجموعه صبا گفت: سالن اصلی مرکز نمایش صبا که در فاز سوم و آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد. یکی از شاهکارهای این مجموعه است چرا که علاوه بر صحنه متحرک جایگاه تماشاگران نیز حرکت می‌کند و به شکل‌های مختلف می‌توان دکور طراحی کرد.
وی بیان کرد: تحریم یکی دیگر از مشکلاتی بود که روند ساخت این مجموعه را طولانی کرد. البته این تحریم‌ها باعث شد ما به خودمان بیاییم و مجبور شویم از مهندسین داخلی استفاده کنیم و مشکلات پروژه را حل کردیم.
راحتی در خصوص مرکز تئاتر پردیس خاوران و مشکلات برقش یادآور شد: پردیس تئاتر خاوران را به بهره‌برداری رساندیم و تحویل دادیم و این که می‌گویند برقش وصل نیست، درست نبوده چرا که جشن اردیبهشت در آن جا برگزار شد و مشکل برقی هم نداشت؛ بنابراین برق آنجا مشکلی ندارد.
وی با اشاره به خانه سیمین و جلال آل‌احمد خاطرنشان کرد: سیاست‌های شهرداری اجرای پروژه‌هایی ۵۰ درصدی است، به دلیل این که مشکلات اقتصادی در شهرداری وجود دارد و در حال حاضر تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه تمام است و خانه سیمین و جلال در اولویت نیست.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: چنانچه وضعیت اقتصادی شهرداری بهتر شود، شاید ۶ ماه دوم سال پروژه خانه سیمین و جلال آل‌احمد را آغاز کنیم اما در حال حاضر این مجموعه در اولویت قرار ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان