arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۹

برخورد با رانندگان زن بدحجاب جزء برنامه‌هاي پليس‌راه

سرهنگ محمدرضا مهماندار روز شنبه با شاره به اينكه در نوروز 89 يعني از 25 اسفند 88 تا 15 فروردين ماه سال جاري يك‌هزار و 46 نفر در جاده‌هاي برون شهري كشته و 3 هزار و 690 نفر مجروح شدند افزود: آمارها نشان مي‌دهد روزانه 53 نفر و هر ساعت 2/2 نفر در نوروز 89 بر اثر حوادث رانندگي در كشور جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به تنگ‌تر شدن حلقه تخلفات براي رانندگان متخلف در نوروز امسال گفت: استفاده از مواد روانگردان، مواد مخدر و مشروبات الكلي، سرعت و سبقت غيرمجاز، انجام حركات مارپيچ، انحراف به چپ و صحبت با تلفن همراه خط قرمز پليس راه در نوروز امسال خواهد بود كه رانندگاني كه اين تخلفات مرگ آفرين را انجام دهند به شدت با آنها برخورد و خودرو و گواهينامه آنها توقيف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار روز شنبه با شاره به اينكه در نوروز 89 يعني از 25 اسفند 88 تا 15 فروردين ماه سال جاري يك‌هزار و 46 نفر در جاده‌هاي برون شهري كشته و 3 هزار و 690 نفر مجروح شدند افزود: آمارها نشان مي‌دهد روزانه 53 نفر و هر ساعت 2/2 نفر در نوروز 89 بر اثر حوادث رانندگي در كشور جان باختند.

وي عدم توجه به جلو، تخطي از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و تغيير مسير ناگهاني را به عنوان مهمترين علل وقوع تصادفات سال گذشته عنوان كرد و گفت: در نوروز امسال پليس راه كشور حلقه تخلف را براي رانندگان متخلف تنگ‌تر كرده و با تخلفات حادثه‌ساز به شدت برخورد مي‌كند.

معرفي رانندگان پرخطر عامل تصادف كه تست سلامت آنها مثبت باشد به مراجع قضايي

فرمانده پليس‌راه كشور از راه‌اندازي خودروهاي تست سلامت در جاده‌هاي كشور خبر داد و گفت: بر اين اساس در نوروز امسال رانندگان پرخطري كه مقصر حادثه در تصادفات باشند مورد تست سلامت قرار گرفته و در صورت مثبت بودن تست آنها به دستگاه قضايي معرفي مي‌شوند.

به گفته وي رانندگان حمل و نقل عمومي مشكوك نيز مورد تست سلامت قرار خواهند گرفت.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به كنترل جدي ناوگان حمل و نقل عمومي در نوروز امسال افزود: كنترل ساعت حركت، كنترل دقيق GPS و نظارت بر مديران فني شركت‌هاي حمل بار و مسافر در دستور كار پليس‌راه نيروي انتظامي در نوروز امسال قرار دارد.

بكارگيري بازرسان نامحسوس در ناوگان مسافربري

مهماندار همچنين از بكارگيري بازرسان نامحسوس در ناوگان مسافربري خبر داد و گفت: بر اين اساس بازرسان نامحسوس پليس از مبدا تا مقصد خودروهاي ناوگان مسافربري را تحت كنترل قرار مي‌دهند و با رانندگان متخلف قطعا برخورد مي‌شود.

وي در عين حال تصريح كرد: در صورتي كه مسافران شكايتي از خودروهاي عمومي داشته باشند مي‌توانند مراتب را به اولين پاسگاه مسير اطلاع داده و ماموران موظفند در اين خصوص رسيدگي كنند.

 فرمانده پليس‌راه كشور از برخورد با شركت‌هاي بار و مسافر كه خودرو يا خودروهاي آنها در تصادفات مقصر بوده‌اند خبر داد و گفت: بر اين اساس اگر در بررسي صحنه حادثه مشخص شود كه قصور صورت گرفته ناشي از شركت مربوطه يا مدير فني آن باشد برابر قانون با آنها برخورد مي‌شود.

وي از ممنوعيت سواركردن مسافر در قسمت بار كاميون‌ها و وانت‌بارها در نوروز خبر داد و گفت: بر اين اساس در نوروز امسال با اين دسته از وسايط نقليه برخورد شده و مسافران آنها قطعا پياده شده و راننده موظف مي‌شود براي آنها خودروي مناسب تهيه كند.

ممنوعيت تردد موتورسيكلت‌ها از 25 اسفند سال جاري تا 15 فروردين ماه سال آينده

نصب علايم در بيش از يكهزار نقطه حادثه‌ساز در كشور

فرمانده پليس‌راه كشور با تاكيد بر ممنوعيت تردد موتورسيكلت‌ها از 25 اسفند سال جاري تا 15 فروردين ماه سال آينده در جاده‌هاي كشور گفت:‌ قطعا با موتورسيكلت‌سواراني كه اين ممنوعيت را رعايت نكنند قاطعانه برخورد خواهد شد.

وي شعار امسال پليس‌راه كشور را ايمني سفر و سلامت هموطنان عنوان كرد و از شناسايي نقاط حادثه ساز در جاده‌هاي كشور خبر داد و تصريح كرد: بيش از يك هزار نقطه حادثه ساز در راه‌هاي كشور شناسايي شده و در آنها علائم و تابلوهاي هشدار دهنده نصب و حضور پليس نيز در نوروز امسال در آنها افزايش مي‌يابد.

فرمانده پليس‌راه كشور از برخورد با اتوبوس‌هاي غيراستاندارد حامل كاروان راهيان نور در نوروز امسال خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگي صورت گرفته با ستاد راهيان نور، اعزام كاروان حامل راهيان نور بايد با اتوبوس‌هاي استاندارد و برونشهري صورت گيرد كه در اين راستا به پاسگاه‌هاي پليس راه ابلاغ شده است كه در اولين پاسگاه از تردد اتوبوس‌هاي غيرايمن و درونشهري براي جابجايي كاروان‌هاي راهيان نور جلوگيري شود.

احتمال اعمال ممنوعيت‌هاي تردد براي هُووها در نوروز امسال

 وي در پاسخ به سوالي در خصوص تردد خودروهاي هُوو در جاده‌هاي كشور گفت: شركت وارد كننده اوايل امسال اين خودروها را براي برطرف كردن عيوب فراخوان كرده و خودروهاي فراخوان شده موظف هستند برچسب مربوطه را بر روي خودروي خود نصب كنند. لذا ابلاغ شده است تردد هُووهاي فاقد برچسب در كشور متوقف شود اما براي نوروز اگر لازم باشد محدوديت ديگري نيز براي اين خودروها در معابر پرتردد ***1390 سال تقويت ناوگان پليس‌راه

برخورد با رانندگان زن بدحجاب جزء برنامه‌هاي عادي پليس‌راه است

فرمانده پليس‌راه كشور ارتقاي انضباط اجتماعي در راه‌هاي كشور، توسعه تجهيزات الكترونيكي، ارتقاي دانش و توان پليس، استانداردسازي رفتار پليس و تعامل با سازمانهاي مربوطه را از اهداف راهبردي و برنامه‌هاي پليس راه كشور عنوان كرد و گفت: سال 90 سال تقويت ناوگان پليسي چه به لحاظ امكانات خودرويي و چه تجهيزات الكترونيكي خواهد بود.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص برخورد ماموران پليس راه با رانندگان زني كه كشف حجاب مي‌كنند گفت: در طول سال يك سري وظايف براي پليس ديده شده و تاكيد فرمانده ناجا نيز بر اين امر بوده كه پليس برابر وظايف ذاتي خود علاوه بر تخلفاتي كه به طور ويژه در نوروز با آنها برخورد مي‌كند، با ساير تخلفات نيز برخورد خواهد كرد.
برچسب ها: پلیس راه ، نوروز
نظرات بینندگان