arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد: قیمت مسکن همچنان بالا است، باید پایین تر بیاید

رئیس‌جمهور در جلسه دیشب شورای عالی مسکن مطرح کرده است که قیمت مسکن همچنان بالا است و علیرغم تعدیل قیمت، باز هم باید قیمت پایین‌تر از رقم فعلی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور در جلسه دیشب شورای عالی مسکن مطرح کرده است که قیمت مسکن همچنان بالا است و علیرغم تعدیل قیمت، باز هم باید قیمت پایین‌تر از رقم فعلی باشد.

به گزارش مهر، جلسه دیشب شورای عالی مسکن به ریاست محمود احمدی‌نژاد سه تصمیم دولت برای بازار مسکن را به دنبال داشت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قیمت مسکن هنوز هم بالا است، گفته است که علیرغم تعدیل قیمت و شکست حباب مسکن که سال گذشته در بازار رخ داد، اما هنوز هم با توجه به قیمت تمام‌شده ساخت یک واحد مسکونی، قیمت مسکن بالا است و وزیر مسکن و شهرسازی باید برای کاهش قیمت مسکن چاره‌اندیشی کند.

موضوع دوم دیدگاه رئیس‌جمهور درباره تغییر الگوی شهرسازی بود که بر این اساس، علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی مامور شده است که طرحی را برای این موضوع تهیه و به شورای عالی مسکن ارایه کند.

همچنین وزیر مسکن مامور شده است تا ساخت و سازها را بهینه و وسعت آن را افزایش دهد، به نحوی که از بلندمرتبه سازی آپارتمان به سمت ساخت واحدهای مسکونی دو طبقه - در برخی استانها - پیش رویم.

موضوع سوم مرتبط با سامانه املاک و مستغلات مسکن بود که آخرین وضعیت این سامانه تشریح شد. در این باره هم اعتقاد رئیس‌جمهور این بود که این سامانه باید محوریت کارهای خود را توسعه بخشد و بانکه نیز بسیاری از استعلام‌های مورد نیاز خود برای وام‌دهی به افراد را از طریق این سامانه صورت دهند به نحوی که این سامانه، کار کارشناسی بانک را در رابطه با قیمت ملک انجام دهد. البته این موضوع در راستای طرح دولت الکترونیک مطرح شده است.

در این جلسه، گزارشی هم از نحوه ساخت و ساز مسکن مهر و موضوع تحویل آن از سوی وزیر مسکن و شهرسازی ارایه شد.

برچسب ها: احمدی نژاد ، مسکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
1
مراقب باش از این هم که هست گرانتر نشه ارزانی پیشکش
کمالوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
1
خوشبختانه در زمان آقای احمدی نژاد قیمت مسکن به یک چهارم دوره های قبل رسید! ان شاء الله در اقدامات بعدی این کاهش به یک پنجو و شاید بیشتر برسد.
نظرات بینندگان