arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹

افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی ها در سال 90

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درجلسه امروز شورا،‌ افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران در سال 90 به تصویب رسید .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درجلسه امروز شورا،‌ افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران در سال 90 به تصویب رسید .
 
دانشجو افزود : در تصمیم گذشته شورای اسلامی شهر برای دو ماه پایانی سال و فروردین 90 ،پانزده درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی را به تصویب رساندیم که درحال اجراست .

وی گفت : در جلسه امروز ، این افزایش نرخ را از ابتدای اردیبهشت تا پایان سال 90 تصمیم گیری کردیم که اعمال می شود و تصمیم شورا حدود 15 درصد افزایش را در مقایسه با نرخ قبلی نشان می دهد .

سخنگوی شورای شهر افزود:در مقایسه با قبل از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها نرخ کرایه تاکسی ها 30 درصد افزایش یافته است ولی باید دانست شهرداری افزایشی بیش از این را پیشنهاد کرده بود که استدلال هایی هم داشتند ولی شورا باید هم منافع مردم و هم رانندگان تاکسی را در نظر می گرفت که بر اساس تصمیم امروز تلاش شد منافع هر دو طرف لحاظ شود .

دانشجو افزود: باید دانست با توجه به افزایش نرخ سوخت و اندک تورم در سال 90 این افزایش نرخ همه آن را جبران نمی کند همچنین ظرفیت شهروندان هم محدود است و نمی توانند افزایش چشمگیری را تحمل کنند که در تعاملی دو طرف ، این نرخ به تصویب شورا رسید .

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شورای شهر نیز سازمان تاکسیرانی مکلف شدکه در سال 90 مقدمات استفاده از دستگاه های کارت خوان اعتباری برای همه تاکسی ها را فراهم کند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه از ابتدای سال 90 در همه اتوبوس های شرکت واحد دستگاه های کارت خوان به صورت فعال تعبیه خواهد شد افزود : از تاکسیرانی انتظار داریم که برای مجهز کردن همه تاکسی ها به دستگاه های کارت خوان اقدام کند .

دانشجو گفت : همچنین در جلسه امروز مقرر شد که این سازمان هر 6 ماه یکبار گزارشی از روند این کار را به شورا ارائه کند .

وی در ادامه با اشاره به تصویب یک تبصره در افزایش نرخ کرایه تاکسی ها افزود: براساس این تبصره به سازمان تاکسیرانی اجازه داده شد طبق پیشنهاد شهرداری نرخ کرایه تاکسی های فرودگاه مطابق با نرخ کرایه تاکسی های زیر نظر وزارت راه و ترابری باشد .

نظرات بینندگان