arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹

بهسازی 17 میدان شهر تهران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ساماندهی 17 میدان مهم شهر تهران آغاز شده است و تعدادی از میادین، مراحل پایانی ساماندهی را می گذراند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ساماندهی 17 میدان مهم شهر تهران آغاز شده است و تعدادی از میادین، مراحل پایانی ساماندهی را می گذراند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزای انتخاب ، جواد شوشتری در مصاحبه با خبرنگاران افزود: میادین انقلاب، امام حسین، هفت تیر، صادقیه، نبوت، امام خمینی، ونک، آزادی و ولی عصر از جمله این میادین است که همه آنها تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: مرحله نخست میدان هفت تیر به اتمام رسیده و مرحله دوم ساماندهی اطراف این میدان که ورودی قائم مقام است، در حال طراحی است. شوشتری افزود: مرحله سوم میدان هفت تیر، مربوط به ورودی بزرگراه مدرس و پل کریم خان می شود. وی گفت: در تلاشیم، بخشی که مربوط به وزارت نیرو است، تملک کنیم تا تبدیل به ایستگاه اتوبوس یا تاکسی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه طرح نماد میدان انقلاب، اردیبهشت سال آینده نهایی می‌ شود، گفت: خیابان ولی عصر نیز ثبت میراثی و تاریخی می شود.

شوشتری با اشاره به اینکه بعد از ثبت تاریخی، مطالعات خیابان ولی عصر برای ثبت جهانی در یونسکو ارسال می ‌شود، افزود: خیابان ولیعصر یکی از قدیمی ترین خیابان های کشور و شهر تهران است که باید در نگاه میراث فرهنگی نیز اتفاقاتی که در آن رخ می دهد، توجه شود. شوشتری با بیان اینکه در مرحله نخست، محاسبات ثبت ملی انجام می شود، گفت: اینکه چه شاخصی هایی در این خیابان قابلیت ثبت دارد و از چه منظری آن را به یونسکو ارسال کنیم، در دست مطالعه در دانشگاه تهران است. وی تاکید کرد: در سال جدید، به نورپردازی و فضای سبز عمودی تاکید می شود و مطالعات برای استفاده از انرژی پاک در حال انجام است.
 
 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: 85 درصد مطالعات محور تاریخی خیابان انقلاب و محور امام حسین تا آزادی انجام شده است، همچنین منظر شهری این محور تدوین شده که در داخل سازمان به تصویب رسیده است و باید به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود. شوشتری با بیان اینکه تمامی اسناد بخش های مختلف سازمان زیباسازی، ساماندهی شده است، افزود: این اسناد به صورت خلاصه شده تدوین شده است و در اختیار استادان دانشگاه و دانشجویان هنر قرار می گیرد.
 
 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ده جلد کتاب در خصوص نورپردازی شهری تدوین شده است که برای عملیاتی کردن آن برنامه ریزی کرده ایم، همچنین در شش ماه، 16 نشست علمی با همکاری دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی داشته ایم. شوشتری افزود: تمامی نقاشی ها، تندیس و نمادهای شهری شناسنامه دار می شود، همچنین انواع مبلمان و المان های شهری که در مناطق مختلف به شکل متفاوتی نصب شده است، جمع آوری و به تدریج ساماندهی می شود.
 
وی گفت: کتاب مهندسی تبلیغات محیطی نیز تدوین شده، همچنین پیش بینی شده است از پایان نامه های دانشجویی که مرتبط با فعالیت های سازمان هستند، حمایت شود. شوشتری درباره اقدامات این سازمان در طرح استقبال از بهار نیز افزود: ساماندهی مبلمان، فضای سبز و زیباسازی در دستورکار شهرداری قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، همچنین از نصب 65 مجسمه در سطح شهر تهران در سال 89 خبر داد و گفت: 25 اثر مربوط به طرح استقبال از بهار است، همچنین 30 نقاشی دیواری با موضوع شهدای انقلاب اسلامی کشیده خواهد شد که اواسط فروردین، این آثار نیز تکمیل خواهد شد.
 
شوشتری در ادامه با تاکید بر اینکه مطالعه تبلیغات محیطی داخل بوستان های شهر تهران در حال انجام است، از نصب سازه های تجاری نصب تلویزیون در 20 نقطه از شهر خبر داد و گفت: قصد داریم تبلیغات دیجیتالی را در سطح شهر افزایش دهیم و سرمایه گذار آن مشخص شده است. وی درباره سرانجام پرونده مجسمه های تهران افزود: از نهادهای قضایی پیگیر این پرونده ایم. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به تبلیغات تاکسی ها و اتوبوس ها همزمان با طرح هدفمندسازی یارانه ها گفت: این طرح، دی ماه در شورای عالی ترافیک تصویب شده و از آن زمان کار مطالعاتی آن آغاز شده است و به صورت آزمایشی روی 500 تاکسی اجرایی می شود.
نظرات بینندگان