arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴

مچ دست از پای این مرد جدا شد/ عکس

بازهم پزشکان در یک شاهکار پزشکی منحصر بفرد عضو قطع شده بدن یک فرد را که امیدی به احیای آن وجود نداشت را نجات داده و به کمک سایر اعضای بدن مجدد آن را به محل اصلی خود پیوند زده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید


یک مرد چینی کارگر یک کارخانه پس از اینکه دست چپ او در اثر برخورد با تیغه چرخان یک ماشین قطع شد تحت یک عمل جراحی بسیار منحصر بفرد برای بازیابی دست قرار گرفته است.

مچ دست از پای این مرد جدا شد/ عکس

گفتنی است، پزشکان برای حفظ دست او مجبور به پیوند دست قطع شده به پای او شدند تا ضمن خونرسانی به بافت دست زمان لازم برای پیوند موفق دست قطع شده به آرنج را پیدا کنند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند،‌پزشکان پس از پیوند موفق به بازیابی اعصاب و حرکت دادن تاندون های مچ دست این مرد شده‌اند.

مچ دست از پای این مرد جدا شد/ عکس

مدت زمان لازم برای پیوند دوباره دست او حدود یک ماه به طول انجامیده است.
تیم جراحی که دست آقای ZU را مجددا به او پیوند زده قبلا در سال 2013 یک مورد موفق جراحی مشابه داشته است.
پزشکان هدف از ایجاد یک وقفه یک ماهه برای پیوند زدن مجدد دست را ترمیم اعصاب، رگهای تغذیه کننده خون و بازیابی تاندون‌ها اعلام کرده‌اند.
در یک حالت عادی چنانچه یک انگشت یا هر عضوی از بدن دچار قطع از بدن شده و پیوند مجدد زده شده باشد، باید به از سرگیری جریان خون در عرض کمتر از 10 ساعت بپردازد و در صورتی که جریان خون از سرگرفته نشود بافت دچار فساد و مرگ می‌شود و به ناچار باید عضو قطع دائم شود.
حال پس از این جراحی موفق آقای ZU موفق به حرکت دادن مجدد انگشتان دست خود شده هر چند که نیاز به جلسات فیزیوتراپی فشرده برای بدست آوردن سرعت و مهارت لازم برای حرکت دادن و بدست گرفتن اشیاء مختلف است.
این حادثه زمانی اتفاق افتاد که این مرد به صورت تصادفی دست خود را پس از برخورد به دستگاه چرخان از دست داد.
دکتر تانگ Jayu ، رئیس بخش جراحی‌های میکروسکوپی بیمارستان Xiangya که مسئول تیم جراحی بازیابی دست آقای ZU بوده است اعلام کرده این بازه زمانی برای ترمیم اعصاب و تاندون های دست مورد نیاز بوده است.
اگر از زمان قطع عضو بدن بیش از حد بگذرد عضو دچار فساد، مرگ سلولی، عفونت، بروز زخم‌های پیش رونده و مسمومیت خونی و در نهایت مرگ فرد می‌شود.
نظرات بینندگان