arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

قول وزیر بازرگانی: سال آینده تغییر قیمت نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بازرگانی تاکید کرد : در سال 90 هیچ گونه تغییر قیمتی پذیرفتنی نیست ، مگر اینکه به تایید مراجع تصمیم ‌گیرنده برسد.
 
به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ مهدی غضنفری درحاشیه تقدیر از نانوایان و سیلوسازان برتر به خبرنگاران گفت:هیچ تولیدکننده کالا و خدمات اجازه ندارد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را از مصرف‌کننده دریافت کند.

وی تصریح کرد : در شرایط جدید تولیدکنندگان یا اصناف یا هر گروهی برای افزایش قیمت باید از دستگاه های مرجع مصوبه بگیرد.

غضنفری اظهار داشت : گاهی اوقات این دستگاه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، ‌درمواردی کارگروه کنترل بازار و گاهی ستاد هدفمندی یارانه‌ها است.

وی گفت : درخواست تغییر قیمت ‌هر گروه کالا و خدمات به دستگاه های مشخصی مربوط می شود و باید دلایل کافی به دستگاه تصمیم‌گیرنده ارائه شود تا اجازه افزایش قیمت کالا و خدمات ارائه شود.

غضنفری گفت : انتقال هزینه‌های تولید به مصرف‌کننده باعث می شود به صورت پی درپی با افزایش قیمت روبرو شویم و در نهایت افزایش قیمت به تولیدکننده برگردد و این چرخش معیوب تورم را جهشی کند.

وزیر بازرگانی افزود : تولیدکنندگان با بهبود شیوه‌های کار، ارتقای فناوری و بهبود فرایندها می‌توانند حوزه فعالیت خود را به نحوی مدیریت کنند که حداقل هزینه‌های قیمت تمام‌شده بر مصرف‌کننده تحمیل شود.

وی گفت : با مدیریت هزینه ها می توان به اهداف اصلی قانون هدفمندی یارانه ها رسید و به سمت بهره‌وری پیش رفت و با استفاده از تکنیک‌های تازه نیز کاهش قیمت تمام‌شده دست‌یافتنی‌تر می‌شود.

وزیر بازرگانی با ابراز امیدواری برای کنترل قیمت‌ها در سال اینده ، افزود : تمام تلاش‌ ما این است که مردم به عنوان مصرف‌کننده دچار خسارت نشوند.

وی در باره تغییر نرخ تعرفه نیز گفت : به جز تخم مرغ که برای مدت کوتاهی نرخ تعرفه آن کاهش یافته است دیگر کاهش نرخ تعرفه نداریم.

وزیر بازرگانی افزود: کاهش نرخ تعرفه تخم مرغ از زمان تصویب برای کمتراز 45 روز است و با توجه به بهینه سازی فرایند تولید تخم مرغ در واحدهای آسیب دیده دیگر به واردات تخم مرغ نیاز نخواهیم داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
0
نیازی به قول دادن نیست . حرف شما برای ما حجت است .
شوخی کردم والا
نظرات بینندگان