arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

فرانسه: طومار ۱۲۵ هزار امضايي علیه شاه سعودي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم فرانسه طوماری با ۱۲۵ هزار امضا علیه پادشاه سعودی جمع اوری کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس قرار است این طومار اعتراضی به وزارت کشور و کاخ الیزه ارسال شود.

حضور پادشاه سعودی به همراه هزار نفر در قصر اختصاصی خاندان سعودی در سواحل شهرشهر نیس فرانسه موجب شده ورود مردم تا شعاع یک کیلومتری از ساحل و دریا در فصل تابستان ممنوع شود.
ایجاد محدودیت سه هفته ای برای برقراری امنیت خاندان سعودی به خشم و واکنش ساکنان شهر نیس فرانسه دامن زده است.

یکی از ساکنان معترض این شهر گفت :طبیعی نیست که ساحل دریا به روی مردم بسته شود ، نیروهای پلیس با چه منطقی مانع ورود مردم به ساحل می شوند به خاطر پادشاه عربستان ؟ اصلا منطقی نیست .گفته می شود بنای کاخ اختصاصی خاندان سعودی در شهر نیس فرانسه سال ۱۹۳۲برای یک بازیگر مشهور ساخته شده ، پس از ان نخست وزیر انگلیس چرچیل چندین بار در ان اقامت کرد و الان هم این بنا جزو املاک خاندان سعودی است.

با این شرایط سردمداران رژیم سعودی ظاهرا به این باور رسیده اند که دیپلماسی دسته چکی در هر بخشی جوابگوست ، چه در حمایت از تروریسم در سوریه و عراق ، چه در قتل و عام مردم یمن و چه در سواحل نیس فرانسه .ما از پاریس قرار است این طومار اعتراضی به وزارت کشور و کاخ الیزه ارسال شود . حضور پادشاه سعودی به همراه هزار نفر در قصر اختصاصی خاندان سعودی در سواحل شهرشهر نیس فرانسه موجب شده ورود مردم تا شعاع یک کیلومتری از ساحل و دریا در فصل تابستان ممنوع شود . ایجاد محدودیت سه هفته ای برای برقراری امنیت خاندان سعودی به خشم و واکنش ساکنان شهر نیس فرانسه دامن زده است.

یکی از ساکنان معترض این شهر گفت :طبیعی نیست که ساحل دریا به روی مردم بسته شود ، نیروهای پلیس با چه منطقی مانع ورود مردم به ساحل می شوند به خاطر پادشاه عربستان ؟ اصلا منطقی نیست .

گفته می شود بنای کاخ اختصاصی خاندان سعودی در شهر نیس فرانسه سال ۱۹۳۲برای یک بازیگر مشهور ساخته شده ، پس از ان نخست وزیر انگلیس چرچیل چندین بار در ان اقامت کرد و الان هم این بنا جزو املاک خاندان سعودی است.

با این شرایط سردمداران رژیم سعودی ظاهرا به این باور رسیده اند که دیپلماسی دسته چکی در هر بخشی جوابگوست ، چه در حمایت از تروریسم در سوریه و عراق ، چه در قتل و عام مردم یمن و چه در سواحل نیس فرانسه .
نظرات بینندگان