arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

جلسه كميسيون امنيت ملي با عراقچي فيلمبرداري شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دومين جلسه عباس عراقچي با اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي شاهد يك رويداد جديد بود؛ حضور تمام‌قد خبرنگاران و فيلمبرداران صدا و سيما در جلسه. اين براي اولين بار است كه جلسات كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به اين صورت مورد توجه رسانه ملي قرار مي‌گيرد.

اين اقدام صدا و سيما در شرايطي است كه هفته قبل رسانه‌هاي آمريكايي جلسه استماع كميته روابط خارجي سنا با وزراي دولت اين كشور را به صورت زنده و در طول 4 ساعت پوشش خبري داده بودند. يك منبع آگاه حاضر در جلسه عصر يكشنبه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با عباس عراقچي در همين رابطه به «خرداد» گفت: «از ابتدا قرار نبود كه اين جلسه و محتواي آن علني شود و بسياري از حاضران هم در جريان چنين اقدامي نبودند.»

اين منبع آگاه توضيح داد: «وقتي از خبرنگاران صدا و سيما پرسيديم چرا اين بار بر خلاف روال گذشته عمل مي‌كنيد در جواب گفتند چرا در آمريكا رسانه‌ها مي‌توانند در جريان جلسه كميته روابط خارجي سنا باشند؟ پس ما هم در ايران بايد در جريان چنين جلساتي قرار بگيريم.»  در شرايطي سخن از علني‌بودن اين جلسه به ميان آمده است كه به‌جز خبرنگاران و فيلمبرداران صدا و سيما و خبرگزاري خانه ملت، نمايندگان ديگر رسانه‌ها در اين جلسه غايب بودند. حال‌آنكه برگزاري جلسات علني با حضور آزاد نمايندگان رسانه‌هاي جمعي معنا پيدا مي‌كند


نظرات بینندگان