arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

روند نزولی بورس متوقف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بورس تهران بعد از هفت روز افت پیایی به روند نزولی خود پایان داد و به مدار صعودی برگشت.

به گزارش ایسنا، بورس تهران که از بیست و چهارم تیر ماه گرفتار نزول شده و با افت قیمت و کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می کرد، در معاملات امروز بعد از هفت روز نزول پیاپی اندکی از روند کاهشی خود فاصله گرفت و مثبت شد.

به این ترتیب بورس تهران که در این مدت از کانال 68 هزار واحدی به کانال66 هزار واحدی رسیده بود، در ابتدای معاملات امروز نیز روند ریزشی به خود گرفت، اما در نیمه معاملات روند خود را تغییر داد و تا کانال 66 هزار و 489 واحدی پیش رفت.

در بازار امروز شرکتهای کشتیرانی، بانک تجارت، بانک صادرات، ایران خودرو ، پتروشیمی مبین و مپنا باعث رشد 48 واحدی شاخص بورس شدند، اما تاثیر منفی شرکتهای بانک کارآفرین، پتروشیمی شازند و هلدینگ خلیج فارس مانع از رشد بیشتر شاخص بورس در معاملات امروز شد.

امروز همچنین شرکتهای همراه اول، تولیدی مهرام و پاکشو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهایی مانند آلومینیوم، بیمه دانا و حمل و نقل خلیج فارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در مجموع در بازار کم رمق امروز 486 میلیون سهم به ارزش 109 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 281 هزار میلیارد تومان رسید.
نظرات بینندگان