arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
مجله آمریکایی:

نتانیاهو بزرگترین دشمن صلح در خاورمیانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجله آمریکایی «کانترپانچ» نتانیاهو را «دشمن شماره یک صلح در خاورمیانه» نامید و نوشت که وی از استقرار ثبات در منطقه هراس دارد و برای جلوگیری از صلح، هرکاری می کند.

به گزارش ایرنا، این مجله در مقاله ای که روز سه شنبه روی تارنمای خود قرار داد، با اشاره به موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه تا او سر کار باشد، راه حل دو کشور مستقل به جایی نخواهد رسید،نوشت: نتانیاهو مردی است که هر چیزی خواهد گفت و هر کاری خواهد کرد تا ملت فلسطین در وضعیت تابعیت باقی بمانند.

«کانترپانچ» با اشاره به لابی نیرومند صهیونیستی در آمریکا، نوشت: انگیزه اصلی برای تامین منابع مالی برای لابی صهیونیست ها این است که این لابی بتواند اولا ارسال کمک های اقتصادی و نظامی به اسراییل را تضمین کند و بعد هم اهداف فلسطینیان را عقیم بگذارد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، «ران دِرمر» (Ron Dermer) یکی از شخصیت های اصلی و محوری در لابی صهیونیستی است و نه تنها برای بهبود تصویر نتانیاهو در کنگره آمریکا می کوشد، بلکه بی وقفه تلاش می کند تا کنگره تحریم های ایران را لغو نکند.

مجله یادشده تاکید کرد: تا زمانی که لابی اسراییل در کنگره فعال باشد، تصور تغییر در سیاست های ایالات متحده دشوار است.

این مجله همچنین از مواضع «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا علیه نتانیاهو دفاع و به وی پیشنهاد کرد که اولا از طرح دو کشور مستقل با مرزهای پیش از سال 1967 دوباره حمایت کند و بعد هم با مخالفت با لایحه تعریف اسراییل به عنوان «سرزمین ملت یهود» ،هدایت کمک های واشنگتن به حکومت خودگردان فلسطینی را برعهده بگیرد.

کانترپانچ در پایان نوشت: پیش بردن امور از طریق شورای امنیت سازمان ملل به جای دیپلماسی دوجانبه با اسراییل نیز باید در دستور کار واشنگتن قرار گیرد و رییس جمهور اوباما باید محور «اسراییل – جمهوری خواهان» که علیه همکاری با ایران می کوشند را محکوم کند.
نظرات بینندگان