arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

پرونده دکل نفتی بزودی در دادگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تاکنون 9 گزارش در ارتباط با پرونده دکل نفتی به دادسرا ارسال کرده ایم، گفت: پرونده دکل نفتی به زودی به دادگاه می رود و دادگاه باید در مورد آن تصمیم بگیرد.

ناصر سراج روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: مهر ماه سال 93 اولین گزارش در خصوص پرونده دکل نفتی را ارائه کردیم و به دادسرا دادیم و بعد از آن نیز 8 گزارش دیگر به دادسرا فرستادیم.

وی با بیان اینکه این پرونده هنوز در دادسرا است، اظهار داشت: پرونده دکل نفتی در آینده ای نزدیک به دادگاه می رود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: گزارش های سازمان بازرسی درباره این موضوع برای رسیدگی در اختیار دادسرای تهران قرار گرفته و دادسرا آن را بررسی کرده است.

سراج در مورد اینکه آیا همچنان یک نفر از افراد مرتبط با پرونده دکل نفتی در بازداشت بسر می برد، اظهار داشت: معمولا وقتی پرونده در مرحله دادسرا است، اطلاع رسانی نمی شود تا در دادگاه درخصوص آن تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: اما چند نفر در این رابطه بازداشت شده بودند و از آنها تحقیق به عمل آمد که از وضعیت فعلی آنها اطلاعی ندارم.

به گزارش ایرنا، مهرماه سال 93 بود که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از گم شدن یک دکل نفتی در کشور خبر داد.

14 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای، به هیئت رییسه خواستار پیگیری این موضوع شدند تا اینکه پس از گذشت بیش از 9 ماه از این جریان، بیژن زنگنه وزیر نفت به طور رسمی از گم شدن یک دکل نفتی در دولت قبل خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه در هشتاد و یکمین نشست خبری خود (22 تیرماه سال جاری) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرونده دکل نفتی، گفت: تاکنون گزارش هایی در مراحل مختلف در خصوص این پرونده به نام فرد متهم انجام شده و طی دو الی سه مرحله به دستگاه قضایی ارسال شده است.

محسنی اژه ای اضافه کرد، دادسرای تهران در حال انجام تحقیقات است و یک نفر نیز در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است؛ البته از افراد مختلفی تحقیقات به عمل آمده و این تحقیقات ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان