arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

آتش شبکه‌هاي اجتماعي بر بنيان خانواده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 لطفا انگشت اتهام تان را از روي مشکلات اقتصادي، اختلاف سليقه، تجمل گرايي، بيکاري، اعتياد، دخالت خانواده ها و ديگر عوامل موثر در وقوع طلاق در کشورمان برداريد؛ حالا دور، دور شبکه هاي مجازي است. تلگرام، وايبر، واتس آپ، فيسبوک، اينستاگرام و ديگر شبکه هاي دوست محور از همان وقتي که به پاي ثابت جمع هاي خانوادگي و دوستانه تبديل شدند، حضورشان را سفت و سخت به بنيان خانواده ها تحميل کردند.

جام جم با بازتاب موضوع ادبيات کودک ما حرف اول منطقه را مي زند، آورد: هوشنگ مرادي کرماني نويسنده براي سومين بار از سوي شوراي کتاب کودک به عنوان نامزد ايران در جايزه آستريد ليندگرن انتخاب شده است؛ جايزه اي که از آن به عنوان گران ترين جايزه ادبيات کودک در جهان ياد شده و همه ساله در سوئد برگزيده اش معرفي مي شود. وي در گفت و گو با جام جم در پاسخ به اين سوال که وقتي قرار باشد هر سال نامزدهايي را براي اين جايزه معرفي کنيم و کسي از کشورمان اين جايزه را نبرد، چه فايده اي دارد؟ گفت: بايد اين را در نظر گرفت که همين نامزد شدن نويسندگان و تصويرگران ايراني هم ارزشمند است. ادبيات کودک و نوجوان ما در منطقه حرف اول را مي زند و اين کم نيست. از طرفي پشت پرده همين معرفي نامزدها هم تلاش زيادي صورت مي گيرد. مي دانيد شوراي کتاب کودک که هر ساله نامزدهايي را از ايران در بخش نويسندگي و تصويرگري معرفي مي کند، چه هزينه هايي را متقبل مي شود؟ با هزينه هاي گران پستي اين روزها، همکاران شورا مکاتبات زيادي انجام مي دهند. يک تيم 20 نفره جمع مي شوند و کارهاي نويسندگان کودک را مي خوانند و خلاصه مي کنند. به همراه آن رزومه نويسنده را ترجمه کرده و براي جايزه ارسال مي کنند. پس درست نيست بگوييم چه فايده اي دارد، چون همکاران شورا تلاش زيادي مي کنند، اما به نظر من بيشترين مشکلي که ادبيات کودک ما دارد، مساله زبان است. ما به زباني صحبت نمي کنيم که در جهان خيلي برد داشته باشد. بايد آثار ما ترجمه و شرايطي فراهم شود که خارجي ها آثار ما را بخوانند.

روزنامه جام جم با انتشار خبر 38 ميليارد تومان پـر!، نوشت: در شرايطي که قرار بود مبلغ 62 ميليارد تومان در فصل چهاردهم ليگ برتر فوتبال و در سال اول قرارداد تبليغات دور زمين، عايد سازمان ليگ به منظور کمک به باشگاه هاي فوتبال شود، اما نه تنها اين مبلغ محقق نشده بلکه پيرامون آن نيز علامت سوال هاي بسياري وجود دارد. 160 ميليارد و 700 ميليون تومان، اين رقمي بود که گفته شده از محل قرارداد 2 ساله سازمان ليگ با شرکت خصوصي مجري تبليغات، به فوتبال ايران تزريق خواهد شد. براساس اين قرارداد در سال اول (مربوط به فصل چهاردهم ليگ برتر فوتبال که به پايان رسيده و اکنون در آستانه آغاز ليگ پانزدهم قرار داريم) قرار بر اين بود که 62 ميليارد تومان به فوتبال باشگاهي ايران تزريق شود و در سال دوم نيز مبلغ 98 ميليارد تومان. اما در حالي که سال اول اين قرارداد به پايان رسيده و باشگاه ها سخت اميدوارد بوده و هستند که از محل اين رقم ميلياردي، سهمي نيز به آنان رسيده و آن را به زخم بدهي هاي خود بزنند، اما تا به امروز و به گفته مهدي تاج رييس سازمان ليگ حرفه اي، 24 ميليارد تومان اين رقم محقق شده و هيچ ضمانتي وجود ندارد که 38 ميليارد تومان باقي مانده محقق شود.

اروپا به دنبال ترميم روابط با ايران، تيتر ديگر اين روزنامه است. کشورهاي اروپايي که در سال هاي گذشته در پيروي از سياست هاي آمريکا، روابط خود را با جمهوري اسلامي ايران محدود کرده و با محروم کردن خود از بازار ايران عملا به بازنده بزرگ ماجراجويي هاي آمريکا در عرصه بين المللي تبديل شده بودند پس از جمع بندي مذاکرات هسته اي در حال سبقت گرفتن از يکديگر براي ترميم روابط با تهران هستند. در همين زمينه در حالي که هفته گذشته، هيات اقتصادي بزرگي از آلمان به ايران آمده بود، ديروز تهران ميزبان فدريکا موگريني مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا بود و امروز نيز لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه به کشورمان مي آيد.

روزنامه جام جم با انعکاس عنوان مناظره هاي تلويزيوني در انتظار مسئولان پاسخگو، آورد: پخش سه برنامه مناظره در حالي در تلويزيون آغاز مي شود که معدود تجربه هاي قبلي در اين باره هم به لحاظ ساختار و هم تاثيرگذاري، نيازمند بازنگري هستند. برنامه مناظره بعد از برگزاري مناظره هاي انتخابات رياست جمهوري سال 1392 در شبکه يک با نقد و بررسي موضوعات سياسي، فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و اقتصادي شکل گرفت و تا چندي پيش ادامه داشت. بجز اين برنامه در بخش هاي خبري نيز مناظره هايي به مخاطبان شبکه هاي مختلف ارايه شده است و پيشتر از همه اينها سازندگان برنامه «ديروز، امروز، فردا»، اين برنامه را مناظره تلويزيوني توصيف مي کردند. در حالي که سازندگان برنامه مناظره در شبکه يک، توضيح روشني درباره تداوم نيافتن آن ارايه نمي کنند، شبکه هاي 2، چهار و پنج، توليد مناظره هاي تلويزيوني را در دستور کار قرار داده اند و اين احتمال وجود دارد که شبکه سه نيز برنامه اي با همين رويکرد براي مخاطبان خود تدارک ببيند.

اين روزنامه يادداشت هاي «فرصتي براي ترميم گذشته از سوي فرانسه» و «شبکه هاي اجتماعي؛ هووي زوج هاي جوان» را به ترتيب به قلم حميدرضا آصفي و محمدحسن فاطمي راد منتشر کرد.

«سواد خبري سلاحي براي کارزار رسانه اي»، «جلالي: نکونام مي تواند دو سال ديگر در تيم ملي بازي کند» و «بازگشت از سرزمين ارواح» ديگر عناوين روزنامه جام جم است.

منبع : جام جم
نظرات بینندگان