arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

امروز پرترافیک‌ترین روز تاریخ اینترنت خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز، روز مایکروسافت است. ویندوز ۱۰ به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ بدون پرداخت هزینه به ویندوز ۱۰ بروز رسانی می‌شوند. تحلیل‌گران معتقدند که امروز پرترافیک‌ترین روز در تاریخ اینترنت خواهد بود.

مایکروسافت کمی پیش از موعد عملیات ارتقاء ویندوز ۷ و ۸ را برای برخی از کاربران شروع کرده است و بسیاری در حال ارتقاء یا نصب نسخه‌ی جدید ویندوز هستند. ویندوز ۱۰ سیستم‌عامل تمام و کمال مایکروسافت است که این بار بر پایه‌ی انتقادات و درخواست‌های کاربران توسعه داده شده و از جنبه‌های مختلف شاخص به نظر می‌رسد. در ویندوز ۱۰ شاهد مرورگر جدید، دستیار صوتی، بازگشت منوی استارت و صدها قابلیت جدید یا بهبود یافته هستیم.

دن ری‌برن یکی از تحلیل گران موسسه‌‌ی Frost & Sullivan معتقد است که بدلیل حجم بالای ترافیکی که صرف ارتقاء به ویندوز ۱۰ می‌شود، امروز پرترافیک‌ترین روز اینترنت خواهد بود. برخی نیز باور دارند که حتی با وجود تدابیری که مایکروسافت برای حجم بالای ترافیک امروز اندیشیده اما، بسیاری برای ارتقاء به نسخه‌ی جدید ویندوز به مشکل برخورد خواهند کرد.

براساس گزارش‌ها، مایکروسافت ۴۰ ترابیت در ثانیه برای این منظور در سرویس‌های CDN رزرو کرده است. برای مقایسه بهتر جالب است بدانید که اپل برای پوشش زنده‌ی آخرین کنفرانس خود ۸ ترابیت در ثانیه رزرو کرده بود. هر کدام از کاربران ویندوز برای ارتقاء به Windows 10 باید حداقل ۳ گیگابایت دانلود کنند.

منبع: زومیت
نظرات بینندگان