arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

مرحله دوم عمليات آزادسازي تدمر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نيروهاي ارتش سوريه و مقاومت در ادامه نبرد عليه گروه هاي تروريستي تکفيري شکست تازه اي را به تکفيري هاي داعش در محور عملياتي مثلث تدمر در جبهه مياني سوريه وارد آوردند.

درعمليات تازه ارتش و مقاومت در اين منطقه،جاده تدمر و بيش از دويست کيلومتر مربع از مناطق اطراف همين جاده کاملا از چنگ داعش آزاد شد.

مواضع و خودروهاي منهدم شده داعش بيانگر شدت نبرد در مرحله دوم عمليات پيشروي به سمت شهر باستاني تدمر است.

يکي از سربازان ارتش سوريه در خصوص عمليات تدمر گفت : به تکفيريها مي گوييم که اين نبرد تا نابودي کامل آنها ادامه دارد ، ما به ياري خدا در اين نبرد پيروزيم.

تکفيريهاي داعش که در پي اين عمليات، در دشت تدمر و ارتفاعات آن پراکنده شده ، متحمل ضربات سنگيني از نيروهاي ارتش و مقاومت شده اند و آرامش نسبي موجود در اين منطقه هم حاکي از پذيرش واقعيت ميداني تازه از سوي تکفيريهاست

نيروهاي ارتش و مقاومت هم در حال تثبيت مواضع تازه خود پس از اين پيشروي هستند و مواضع داعش همچنان مورد حمله جنگنده هاي ارتش سوريه قرار مي گيرد.

تکفيريهاي داعش هم پيش از فرار از منطقه تاسيسات موجود از جمله يک مرکز پمپاژ گاز واقع در اطراف جاده ارتباطي تدمر را تخريب و منهدم کردند.

با اين عمليات جاده ارتباطي مرکز استان حمص به تدمر به طول صدوپنجاه کيلومتر کاملا آزاد شده است و گشتي هاي ارتش سوريه هم در حال تامين امنيت اين جاده هستند.

افسر سوري مستقر در منطقه علميات هم به خبرنگار صداوسيما گفت : ماموريت ما تامين امنيت تاسيسات نفتي و گازي وهمچنين تامين تردد خودروها در اين جاده و اطراف آن است، آماده ايم تا با هرگونه تلاش تکفيريها براي نفوذ به اين مناطق مقابله کنيم.

يکي ديگر از اين افسران مي گويد : امنيت جاده تدمر/ حمص را به طور شبانه روزي مي کنيم ، با اين پيشروي وضعيت تامين جاده هم خيلي بهتراز قبل است.
نظرات بینندگان